O echipă de paleontologi de la Universitatea Queensland şi Universitatea James Cook au examinat mii de amprente pe o suprafaţă de 25 de kilometri în regiunea izolată Waldamany, din Australia Occidentală. În aşa numitul 'Jurasic Parc' australian cercetătorii au descoperit amprente de la 21 de specii de dinozauri, având o vechime de aproape 140 de milioane de ani, relatează luni agenţiile France Presse şi EFE.

O echipă de paleontologi de la Universitatea Queensland şi Universitatea James Cook au examinat mii de amprente pe o suprafaţă de 25 de kilometri în regiunea izolată Waldamany, din Australia Occidentală. În aşa numitul "Jurasic Parc" australian cercetătorii au descoperit amprente de la 21 de specii de dinozauri, având o vechime de aproape 140 de milioane de ani, relatează luni agenţiile France Presse şi EFE.

Steve Salisbury, principalul autor al unui studiu publicat în Memoir of the Society of Vertebrate Paleontology, notează luni că este vorba de un complex de amprente "fără precedent în lume".

"Este foarte important, sunt urme de dinozauri non-aviari din partea occidentală a continentului, singurele observate ale dinozaurilor din jumătatea Cretacicului inferior. Este magic, este Jurasic Parcul australian, într-un peisaj sălbatic şi spectaculos", a spus el.

"Printre urme se află şi unica dovadă confirmată a unui stegosaurus (dinozaur cu armură) din Australia. Există de asemenea urme ale celor mai mari dinozauri înregistrate vreodată. Urmele arată că unele sauropode aveau 1,7 metri lungime", notează palentologul de la Universitatea din Queensland într-un comunicat.

Cercetătorii au examinat amprentele timp de 400 ore, în perioada 2011 - 2016, şi au identificat 21 de tipuri de urme diferite, reprezentând cele patru grupuri principale de dinozauri.

"Există cinci tipuri diferite de amprente de dinozauri prădători, cel puţin şase tipuri de amprente de sauropode erbivore cu gât lung, patru tipuri de urme de ornitopode erbivore bipede şi şase tipuri de urme de dinozauri cu armură", se arată în comunicat.

Aceste amprente au scăpat ca prin minune de la distrugere după ce locul fusese selectat în 2008 de guvernul Australiei Occidentale ca amplasament pentru ridicarea unui uriaş proiect de tratare a gazului natural.

Alertaţi, localnicii au contactat  paleontologii care au început cercetările în aceste locuri pe care aborigenii le cunoşteau de mii de ani.

Urmele de dinozauri fac parte din folclorul aborigenilor din regiune care a permis transmiterea din generaţie în generaţie a ritualurilor, codurilor şi a legilor acestor pământuri.

Citeşte şi: Cine l-a ascuns trei zile pe CRIMINALUL Daliei Duca. Noi detalii din ancheta asasinatului de la Oradea. Ce planuri avea Adrian Hladii, după ce a împuşcat-o pe fată

Situl a fost declarat Patrimoniu Naţional în 2011 iar proiectul de tratare a gazului a fost abandonat.

Sursă: Agerpres.ro

Citeşte şi: VEŞTI PROASTE din Marea Britanie! Noi OBLIGAŢII pentru ROMÂNI, dacă vor să rămână în Regat, după BREXIT. Avocat: "Va fi un COŞMAR!"

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Inedit » Cercetătorii au descoperit AMPRENTE a peste 20 de specii de DINOZAURI, vechi de aproape 140 de milioane de ani