5 ponturi care vor readuce clienții în magazinul tău de proximitate
Magazinele mici au fost puternic afectate de invazia hipermarketurilor, iar odată cu apariția celui mai nou adversar, supermarketul de proximitate, lupta pare să fie și mai inegală. Ți-am pregătit cinci tactici pentru ca afacerea ta să redevină competitivă.
Magazinele mici au fost puternic afectate de invazia hipermarketurilor, iar odată cu apariția celui mai nou adversar, supermarketul de proximitate, lupta pare să fie și mai inegală. Ți-am pregătit cinci tactici pentru ca afacerea ta să redevină competitivă.
Cumpărătorii români s-au adaptat repede la noutatea adusă de centrele comerciale, care au luat piața cu asalt, începând cu anii 2000. Obișnuiți să facă piața în fiecare weekend și să-și completeze nevoile casnice cu produsele vândute la magazinele de cartier, cei mai mulți dintre consumatori au migrat către uriașele hipermarketuri de la marginea orașelor.
Mai nou, lanțurile de retail au schimbat strategia și vin direct către consumatori cu unități comerciale tot mai mici, care reinterpretează conceptul magazinului de proximitate. Micii întreprinzători s-au văzut nevoiți să tragă obloanele definitiv sau să-și vândă spațiile comerciale de la parterul blocurilor, dar unii dintre ei se încăpățânează să rămână pe piață.
În cazul în care te numeri printre cei care le fac concurență giganților, dar simți că ai nevoie de o formulă magică pentru a putea rămâne competitiv, ai putea găsi utile sfaturile de mai jos. Dacă vei vorbi pe limba marilor lanțuri de retail, dar vei păstra specificul care te-a consacrat în zona ta, cu siguranță vânzările tale vor începe să crească.
Schimbă rafturile și folosește coșuri
Multe dintre magazinele de cartier sunt bine aprovizionate și au un program mai permisiv decât marii jucători de pe piața de retail, dar rămân tributare unui aspect învechit. Tejgheaua uzată și rafturile plasate la perete, în fața cărora stă așezat un vânzător nu foarte prietenos, inhibă instinctul de a cumpăra și așază o barieră invizibilă între client și produse.
Rafturile de tip comercial permit cumpărătorilor să se plimbe liber prin magazin și să acorde atenție fiecărui produs pe care și l-ar dori. Modul în care este așezată marfa pe rafturi poate să prelungească timpul petrecut la cumpărături și chiar să stârnească pofta pentru produse care nu erau inițial pe lista de cumpărături, dar care care ajung rapid în coșul cu mâner.
Afișează prețul la vedere
Nu de puține ori, clienții magazinelor mici sunt nevoiți să-i solicite vânzătorului prețul produselor, în lipsa unor etichete clare. Dacă mai punem la socoteală și eventualele momente de aglomerație, când toți clienții ar putea dori câte ceva simultan, avem imaginea haosului.
Multe hipermarketuri și supermarketuri de proximitate folosesc etichete autocolante în cazul cântarelor de la raioanele de legume cu autoservire sau pentru produsele vrac, ambalate individual în magazin. Acestea pot eticheta foarte lizibil o plajă larga de produse, de la alimente, la produse industriale.
Apelează la o firmă de curățenie
Marile lanțuri de retail nu lasă loc de compromis atunci când vine vorba de securitatea alimentară, dar curățenia exemplară din magazin este tratată cu și mai mare seriozitate. Succesul lor se datorează, în bună măsură, senzației de igienă impecabilă pe care clienții o resimt de fiecare dată când vin la cumpărături.
Încheie un contract cu o firmă de curățenie și vei remarca imediat o schimbare, indiferent de eforturile pe care le depui pe cont propriu pentru igienizarea spațiului tău comercial. Rafturile, instalațiile de iluminat, geamurile și pardoselile vor străluci, iar aspectul lor va completa eforturile tale de a aproviziona magazinul cu produsele cele mai proaspete.
Instalează un automat de plată a facturilor
Un mare avantaj al hipermarketurilor este varietatea de servicii conexe pe care le pun la dispoziția clienților. Într-o lume în care suntem tot mai grăbiți, ne prinde bine să ne achităm și de alte datorii sau să rezolvăm tot felul de angajamente fără un efort în plus, iar cumpărăturile sunt un prilej bun pentru asta.
Pentru că magazinul tău dispune de un spațiu limitat, poți adăuga un plus de utilitate la experiența pe care le-o oferi vechilor tăi clienți dacă vei instala în incintă un automat pentru plata facturilor. Compact și versatil, acesta le va permite cumpărătorilor să plătească factura pentru mobil sau internet, dar și să își achite ratele la bancă fără să stea la cozi.
Derulează promoții in-store
Arma supremă a marilor lanțuri de retail este reprezentată de ofertele prezentate drept imbatabile. Facilitate de stocul uriaș cu care lucrează hipermarketurile, acestea nu sunt la fel de accesibile magazinelor care se aprovizionează cu cantități mai mici. Totuși, există multe soluții de a adapta acest procedeu comercial chiar la tine în magazin.
În funcție de perioada anului, poți crea oferte 1+1 pentru dulciuri, produse de curățenie sau răcoritoare, oferind un preț redus pentru al doilea produs similar pe care clienții tăi îl pun în coș. Colaborarea cu o agenție de promoteri poate accelera vânzările chiar și în cazul unui magazin mic, iar tombolele cu premii vor stârni, cu siguranță, interesul clienților tăi.
Așadar, cu metode dovedite deja în liga mare de retail, dar cu mintea bine ancorată în nevoile cumpărătorilor din cartier, vei putea oferi un pachet complet, care să abată tentațiile departe de vechea ta clientelă.
Credit foto: Shutterstock
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰