(P) Care sunt riscurile dacă circulați cu anvelope uzate?
Folosirea unor anvelope adecvate și în garanție, precum și depozitarea lor corespunzătoare atunci când faceți schimbul pe perioada iernii, contribuie mult atât la siguranța mașinii și a pasagerilor, cât și la un condus cât mai plăcut. Cum schimbul anvelopelor de iarnă sau a celor de vară poate fi o investiție costisitoare, nu toți posesorii de autoturisme respectă întocmai recomandările.
Înainte de a trece la abordarea temei anunțate, trebuie să menționăm că, pentru siguranță la condus și în trafic, trebuie să rulații întotdeauna cu anvelope care nu au depășit gradul de uzură specificat de producător, potrivite condițiilor climatice specifice zonei în care vă deplasați, și cu anvelope de iarnă dacă afară ninge, este polei sau gheață.
Nu doar nivelul de tocire afectează performanțele mașinii și siguranța condusului, ci și depozitarea necorespunzătoare a cauciucurilor sau neverificarea acestora după o perioadă în care mașina a stat mult nemișcată. Riscurile implicate sunt foarte mari, cu costuri mult mai mari decât cele pe care credeți că le-ați evitat prin amânarea înlocuirii. Iată ce probleme antrenează anvelopele uzate:
1. Există riscul să explodeze
În cazul în care uzura este mare și neuniformă, există riscul de explozie chiar și la rularea cu viteze mici. Acesta este cu atât mai mare la deplasarea cu viteze mari, pe drumuri naționale sau autostrăzi. Consecințele unei astfel de situații pot fi extrem de grave, nu doar cu pierderi materiale, ci și cu pierderi de vieți omenești.
2. Distanța de frânare crește
Atunci când cauciucurile sunt tocite și nu mai au “carne” pe ele, distanța de frânare va fi mult mai mare decât cea obișnuită sau cu anvelope noi.
3. Riscul de acvaplanare este mult mai mare
Când cauciucul este uzat și șanțurile sau modelele specifice sunt tot mai tocite, riscul de acvaplanare pe timp de ploaie și la viteze mai mari este considerabil mai mare.
4. Scad performanțele
Cauciucurile all season vechi, uzate și tocite, scad fiabilitatea mașinii și performanțele. Condusul va fi cu trepidații și va fi nevoie de un control mult mai ferm al volanului.
5. Frânarea și deplasarea devin nesigure pe timp de iarnă
Pe timp de iarnă, când condițiile meteorologice se înrăutățesc, conducerea cu anvelope tocite va fi o adevărată aventură. Există un risc crescut de drapaje și alunecări necontrolate și nu vă mai puteți baza deloc pe distanța de frânare cunoscută. Din acest motiv, un set de anvelope de iarnă noi sunt esențiale pentru siguranța rutieră.
În cazul în care vreți să evitați orice situație neplăcută legată de uzura cauciucurilor de iarnă sau cauciucurilor de vară folosite, cel mai sigur este să verificați dacă acestea sunt tocite sau expirate, să mergeți la un service de specialitate și să le înlocuiți conform recomandărilor producător sau constatărilor.
Dacă aveți nevoie de mai multe informații despre anvelope de iarnă sau de vară sau all seasons, dar și despre jante auto, modalități de verificare a uzurii și recomandări pentru achiziția unora noi, puteți sa apelați la echipa Anvelope.ro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰