Succesul unui hotel stă în numărul de clienți mulțumiți
Unitățile hoteliere oferă mai mult decât masă și cazare. În centrul experienței sunt oamenii și astfel hotelierii încearcă să satisfacă pretențiile acestora pentru ca mulțumirea să ducă la recomandare sau, de ce nu, la fidelizare.
Unitățile hoteliere oferă mai mult decât masă și cazare. În centrul experienței sunt oamenii și astfel hotelierii încearcă să satisfacă pretențiile acestora pentru ca mulțumirea să ducă la recomandare sau, de ce nu, la fidelizare.
Există desigur un cumul de factori care vor contribui în acest sens, de la locație, amplasare, la cum se prezintă unitatea în sine și ce fel de personal există. În toată această poveste nu trebuie însă uitat nici faptul că experiența cazării se rezumă în cele din urmă la locul unde oasptele doarme.
Camera de hotel este un mic univers în care turistul trebuie să se simtă bine și să doarmă la fel de bine. Contează tipul de saltea, de pat, cât de confortabil este, curățenia impecabilă și ceva mai mult. Poate că o importanţă minimalizată este legată de lenjerii hoteliere, când de fapt acestea fac marea diferență.
Textilele din hotel rezumă calitatea serviciilor din acea unitate
Orice turist este interesat să aleagă în hotel de prestigiu și urmărește anumite repere în acest sens. Prea puțini sunt însă atenți la lenjeria și prosoapele din camera de hotel. Acestea pot trăda în fapt calitatea serviciilor din acea unitate.
Lenjeria trebuie să fie de un alb imaculat, confortabilă, moale, fină, iar somnul unul plăcut, timp în care nu se resimte senzația de prea cald sau prea rece. În termeni de specialitate, lenjeria trebuie să aibă un gramaj de minim de 100 gr/mp. Un producător de nișă, Brodank, explică de ce aspect este important: cu cât gramajul unei lenjerii este mai mare, cu atât este mai bine, reprezentând rezistența la uzură și spălare. Lenjeria de hotel este net superioară celor din comerț, datorită bumbacului de calitate, materia primă.
Cât despre alb, această preferință are și ea un substrat cu semnificație. Specialiștii din domeniu aplică această regulă – de utilizare a lenjeriei și a prosoapelor albe – intrucat albul este asociat cu ceva impecabil, curățenie absolută. Psihologic vorbind, acest impact vizual creează confortul de a folosi ceva absolut curat, deci nu există grijă de utilizare a unor lucruri ce nu sunt personale. În plus, există și un aspect practic – ca urmare a spălărilor repetate și la temperaturi mari pentru o corectă igienizare, o lenjerie colorată se va decolora total sau parțial, va rămâne cu pete. Așadar, este oarecum și de interes practic ca hotelierii să opteze pentru lenjeria albă.
Nici prosoapele din hotel nu sunt mai prejos
La fel de utile sunt și prosoapele. Știm foarte bine că acestea sunt în set, puse la dispoziție în orice cameră de hotel. Acestea sunt desigur albe, moi, groase, încât să absoarbă foarte bine apa. Pretențiile sunt ceva mai mari când vine vorba de nume mari în domeniu, astfel că se observă adesea preferința pentru prosoape personalizate pentru hotel.
Conform aceluiași producător menționat, Brodank, prosoapele pentru hotel trebuie să fie moi, pluşate, în cazul acestuia oferta fiind despre cele realizate din buclă din bumbac 100%. Calitatea acestora este dovedită și în timp, ca urmare a spălărilor repetate când țesătura se păstrează intactă, moale și pufoasă.
În ansamblul elementelor dintr-o cameră de hotel textilele ies în evidență fără doar și poate. Acestea nu trebuie să se rezume la scopul pur decorativ, așadar vor trece un test la partea practică: draperia să fie suficient de groasă încât să nu lase lumina să pătrundă, creând o atmosferă intimă, lenjeria să fie un bun motiv pentru care oaspetele nu se dă curând jos din pat, iar alte textile precum prosoapele sau halatele să fie un răsfăț atunci când sunt folosite.
A fideliza publicul nu este numai despre cum îl atragi să se cazeze în unitatea ta de cazare, ci și despre cum îi oferi acestuia o experiență mulțumitoare. Desigur că, astfel de detalii sunt în completarea serviciilor oferite, promptitudinea personalului și modul calitativ în care se adresează oaspeților.
O nișă cu numeroase șanse de a măguli clienții, domeniul Horeca impune anumite standarde fără de care nu ar mai putea exista nici clasificarea în funcție de numărul de stele. Atenție însă, în oferta hotelieră nu se va specifica ce tip de lenjerie folosesc sau alte detalii de acest gen, deci rămâne la aprecierea fiecăruia să îşi dea seama de calitatea aşternuturilor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰