Taxa auto 2018. Cum va fi aplicată noua taxă de poluare
Taxa auto 2018, respectiv noua taxă de poluare, va fi achitată de toți șoferii, indiferent dacă au achitat sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxă auto.
Taxa auto 2018, respectiv noua taxă de poluare, va fi achitată de toți șoferii, indiferent dacă au achitat sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxă auto.
Noua formă a taxei auto 2018 va fi cunoscută, cel mai probabil, în luna martie, conform declaraţiilor ministrului Graţiela Gavrilescu.
Maşinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcţie de emisii. Ministrul a mai spus că vor fi trei criterii în funcţie de care va fi stabilită noua taxă:
- capacitatea cilindrică a autovehicului;
- norma de poluare;
- cantitatea de emisii de dioxid de carbon a maşinii.
- Noi taxe şi impozite pentru şoferi, de la 1 ianuarie 2018. Taxă de 200 de euro pentru anumite tipuri de maşini!
- Anunţ oficial despre TAXA AUTO. Cum şi când îşi vor recupera banii daţi la stat de şoferi
- Schimbare majoră la înmatricularea autoturismelor, începând de anul viitor. Anunţ de ultimă oră despre ITP-ul...
Cea mai recentă declaraţie despre noua taxă auto a venit de la preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) care a spus că aceasta se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent dacă au achitat sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxa auto la maşină.
"Se va plati anual, la fel ca şi impozitul auto sau RCA-ul. Noua taxă auto se va aplica în funcţie de gradul de poluare al autovehicului. Exemplu: maşinile cu normă de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plăti o taxă anuală mare, estimată la 200 euro/an. Maşinile cu normă de poluare Euro 5 şi Euro 6 vor achita în jur de 50 euro/an. Cu cât vor apărea noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8 etc.), aceste clase vor fi "premiate" cu o taxă mai mică, de 50 de euro/an, şi celorlalte clase de poluare le vor creşte taxele, fiind încadrate în categorii cu grad de poluare mai ridicat. Înseamnă că cei care au acum un autovehicul cu normă de poluare Euro 5 şi achita 50 de euro/an vor plăti mai mult în momentul în care apar norme noi de poluare, pentru că acele noi norme de poluare vor beneficia de taxa de 50 de euro/an. Cei care s-au grăbit să îşi cumpere şi înmatriculeze maşini în acest an în speranţa că vor scăpa de taxe, nu au scăpat. Majoritatea maşinilor înmatriculate în acest an au norma de poluare Euro 3, Euro 2 si Euro 1. Vor plăti taxe mari", a declarat Cristian Muntean, preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI), potrivit economica.net.
Taxa auto 2018 va opri înmatricularea 'rablelor' care poluează
Timbrul de mediu sau vehea taxă auto a fost eliminat la 1 februarie 2017, odată cu intrarea în vigoare a legii care a eliminat 102 taxe nefiscale.
Odată cu eliminarea timbrului de mediu, românii au profitat și au înmatriculat mașini pe bandă rulantă, unele dintre acestea având norma de poluare Euro 1, ceea ce înseamnă că sunt extrem de poluante.
"Calitatea aerului este pusă în pericol, ţinând cont că un număr foarte mare de maşini au fost introduse în perioada 1 ianuarie - 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2016, cu o creştere de 80%. Pe de o parte acordăm, prin Administraţia Fondului de Mediu, bani pentru a finanţa fiecare român să poată să-şi cumpere o maşină nouă, care să nu polueze şi cu care să circule în siguranţă, şi pe cealaltă parte e un număr mare de maşini care au normă de poluare euro 2, euro 4. Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 săptămâni astfel încât forma finală să îmi fie prezentată. Noi trebuie să facem o informare şi la Comisie, iar apoi să fie şi dezbătută", a precizat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, în cadrul unei conferințe susținute la sfârșitul lunii octombrie a anului trecut.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰