Dacia, "îmblânzită" electronic din 2022. Vlogger auto: "Această limitare e un prim pas pentru industria auto"
Grupul Renault a decis să limiteze viteva maximă a maşinilor pe care le va produce. Inclusiv toate modelele Dacia vor fi "îmblânzite" electronic. Măsura nu va scădea neapărat numărul accidentelor rutiere, dar va trage un semnal de alarmă în privinţa siuguranţei pe şosea şi va scădea poluarea.
De Redactia Observator la 29.04.2021, 20:49- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Imaginile acestea vor fi amintiri, în viitor şoferii nu vor mai putea să arate ce poate maşina pe care o conduc. Cu atât mai mult dacă e un autoturism nou. Din 2022, toate maşinile fabricate de Grupul Renault, inclusiv Dacia, vor avea limită de viteză din fabrică la 180 de kilometri pe oră.
Compania Volvo este prima care a limitat viteza încă de anul trecut, iar producătorii auto din Marea Britanie vor face acelaşi lucru din 2022.
Titi Aur, expert siguranţă rutieră: "Europa, în general, dar nu numai autorităţile, ci şi organizaţiile private sunt îndrumate spre a transmite mesajul "Fraţilor, se moare mult pe şosele, avem prea multe accidente!"
Acest test de impact este făcut la 200 de kilometri pe oră, fără pasageri. Maşina de test aproape că se dezintegrează, ajunge la 0 kilometri pe oră în mai puţin de o secundă, iar oamenii ar putea experimenta forţe de 00 g. Practic, nu ar avea nicio şansă de supravieţuire. Dar decizia de a limita viteza maşinilor nu va aduce mai multă siguranţa pe şosea.
Mesajul transmis din spatele limitării de viteză
Titi Aur, expert siguranţă rutieră: "Aceste limite de viteză puse nu înseamnă, de fapt, o limitare efectivă a accidentelor. Înseamnă, de fapt, un mesaj transmis: Nu are sens să vă cumpăraţi maşini puternice, care merg cu viteză foarte mare, pentru că, în afară de Germania, nu aveţi unde să mergeţi. Nu are sens să investiţi în zona de teribilism, mai bine investiţi în zona de siguranţă, securitate".
Limitarea vitezei maşinilor ar putea avea, însă, efecte imediate asupra mediului. Nu va mai fi nevoie de motoare mari, de sute de cai putere, care să atingă viteze uluitoare. Propulsoarele ar putea fi mult mai mici, maximum 1500 centrimetri cubi, cu cel mult 100 de cai putere. Uniunea Europeană ar vrea ca viteza automobilelor pe benzină să fie apropiată de cea a celor electrice, care, din motive de autonomie, rareori depăşeşte 160 de kilometri pe oră.
Dan Trifu, ecologist: "Trecem la tot ce este mai ecologic, emitem cât mai puţin în atmosferă, ca să îndeplinim acel vis al U.E., care trebuie să devină realitate - să reducem cu 50% tot ce înseamnă gazele cu efect de seră în atmosferă".
Adi Dima, vlogger auto: "Poate peste câţiva ani vom afla că producătorii au decis ca viteza maximă să fie limitată la 160 de km\h. Această limitare e un prim pas pentru industria auto".
În topurile europene, atât la poluare cât şi la siguranţă rutieră, România e pe ultimele locuri.