Video Salonul Auto de la Paris 2024. Maşina cu 400 km autonomie: bateria ajunge la 80% în 30 de minute. Preţul unui astfel de mini SUV
Salonul Auto de la Paris ia ochii planetei! Peste 50 de producători pregătesc zeci de premiere europene şi mondiale, printre care Dacia Bigster. Expoziţia readuce în prim-plan rivalitatea Europa - China, într-un moment în care scade cererea pentru maşini electrice, iar Uniunea Europeană impune taxe de import mari pentru vehicule verzi din Asia.
150.000 de vizitatori sunt aşteptaţi la Salonul Auto de la Paris. Gazdele au făcut senzaţie cu un SUV electric de mici dimensiuni cu design retro, inspirat din modelul Renault 4 care a făcut furori în anii '70.
Noutăţi la Salonul Auto de la Paris
Maşina cu 150 de cai-putere are 400 de kilometri autonomie, iar producătorii promit că bateria se încărcă 80 la sută în doar jumătate de oră la o staţie de încărcare ultra-rapidă cu putere de 100 de kilowatti. Preşedintele Franţei a fost unul dintre primii vizitatori care au inspectat interiorul mini SUV-ului care costă de la 34.000 de euro în sus.
La Salonul Auto de la Paris, Dacia a lansat cel mai mare model din gamă - noul Bigster. Echipa Observator a prezentat în exclusivitate, din Berlin, primele imagini cu noul SUV.
- Salonul Auto de la Paris 2024. Dacia, prezentă cu cel mai nou model. Rivalitatea China-Europa se intensifică prin...
- Salonul Auto de la Paris 2024. Dacia, prezentă cu cel mai nou model. Rivalitatea China-Europa se intensifică prin...
- Dacia Bigster va fi produsă exclusiv la Mioveni. Este cel mai mare şi cel mai scump vehicul al mărcii: "Jucăm în...
"Prima impresie, la chiar prima vedere este faptul că e o maşină mare, cu adevărat mare, probabil de aici şi numele de Bigster, un nume fără niciun fel de echivoc. Acum 4 ani am aflat pentru prima dată despre el am văzut foarte multe prototipuri, însă acum chiar vedem maşina pe viu. Sună a clişeu, însă arată ca un Duster pe steroizi, e mare, linii drepte, păstreaza elementele de identitate, e o maşină care îţi inspiră robusteţe, o maşină care te invită la drum. Când te aşezi la volan rămâi cu aceiaşi senzaţie de robusteţe, de spaţiu, de foarte mult spaţiu. Scaunele - materiale foarte bune o foarte bună susţinere laterală. Avem două tablete de câte 10 inci. Prima în spatele volanului, cea în care vedem tot instrumentarul şi tableta de infotaiment însă, atenţie, surpriza placută este plafonul panoramic", arată Florin Căruceru, corespondent Antena 1.
Volkswagen a impresionat cu noul model Tayron prezentat, în premieră mondială la Paris. Noul SUV are aproape cinci metri lungime, motorizare clasică şi hibrid şi putere înttre 150 şi 200 de cai-putere. Preţul de pornire pe piaţa europeană ar fi de peste 45.000 de euro.
Producătorii chinezi BYD şi AITO au mizat mai puţin pe modele noi şi spectaculoase şi mai mult pe preţ scăzut. Beijingul ameninţă piaţa europeană cu maşini care promit lux accesibil. "Este un moment foarte dificil, deoarece avem o cotracţie pe piaţa europeană şi o competiţie foarte puternică din partea chinezilor. Cred că este necesar, mai ales în momente ca acestea, să ne protejăm ca să facem condiții echitabile de concurență", a declarat Emmanuel Macron, preşedintele Franţei.
Ca să se protejeze de concurenţa asiatică, Uniunea Europeană a votat taxe vamale cu până la 35 la sută mai mari pentru maşinile electrice produse în China.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰