Frână pentru "electrice". Cei mai mari producători de maşini din lume refuză să renunţe la motoarele pe benzină sau motorină până în 2040
Cei mai mari producători de maşini din lume pun frână trecerii la autoturisme prietenoase cu mediul. Toyota, Volkswagen si BMW au refuzat să semneze un acord care le cerea să renunţe la producţia de maşini pe benzină sau motorină până în 2040. Vorbim de cei care acoperă aproximativ 70% din piaţa auto la nivel mondial.
De Redactia Observator la 11.11.2021, 20:53Tranziţia către o lume mai puţin poluată se bazează masiv pe industria auto. 20% dintre emisiile care sufocă planeta provin din transportul modern. Deşi angajaţi într-o competiţie a modelelor electrice, marii producători sunt reticenţi atunci când vine vorba de desfiinţarea motorului cu combustie internă. Cei mai mulţi invocă lipsa infrastructurii necesare pentru a susţine un astfel de demers. Toyota, Volkswagen, BMV, Hyundai-Kia sau alianţa Nissan-Renault-Mitsubishi, care produc 35% din maşinile vândute la nivel global, refuză o trecere completă la vehicule cu emisii zero.
Adi Dima, blogger auto: Germanii se gândesc să creeze combustibili sintetici. Japonezii, mai ales Toyota.Toyota are de ceva timp în teste un prototip ce utilizează hidrogen dar nu pe pilă electrică, ci combustie internă pe hidrogen.
Comisia Europeană a anunţat că va interzice vânzarea maşinilor pe benzină şi motorină până în 2035
32 de ţări şi producătorii auto Ford, Volvo, General Motors, Jaguar Land Rover și Daimler, compania mamă a Mercedes-Benz, şi-au luat angajamentul ca pânâ în 2040 să scoată de la vânzare maşinile poluante. În lipsa unei susţineri din partea Chinei sau a Statelor Unite, primele pieţe auto la nivel mondial, sfârşitul erei maşinilor clasice rămâne doar un deziderat.
Adi Dima, blogger auto: Până în 2040 toate ţările ar trebui să aibă o infrastructură foarte bine pusă la punct pentru a accepta maşinile electrice.
Parte a efortului mondial de reducere a încălzirii climatice, Comisia Europeană a anunţat încă din vară că va interzice vânzarea maşinilor pe benzină şi motorină până în 2035. Norvegia şi Coreea de Sud se ambiţionează să facă acelaşi lucru până în 2025.
Benny Engelbrecht, ministru transport Danemarca: În Danemarca suntem foarte ambiţioşi. Ultima maşină cu motor cu combustie internă va fi vândută în 2030.
În aceste condiţii se estimează că până în 2040, 70% din maşinile vândute vor fi electrice. Deşi nu au semnat acest acord, Statele Unite şi China au ajuns la o înţelegere prin care vor coopera pentru a limita creşterea termică medie până în 2050 la cel mult 1,5 grade Celsius.
John Kerry, reprezentant special pentru climă SUA: Statele Unite şi China nu duc lipsă de divergenţe, dar când vine vorba de climă, cooperarea este singurul mod în care obiectivul poate fi atins. Ştiinţă, matematică şi fizică ne dictează drumul pe care trebuie să mergem mai departe.
Varianta completă a pactului Conferinţei de la Glasgow va fi semnată mâine de cele peste 200 de ţări participante.