Video Viitorul industriei auto este electric sau hibrid. Marii producători de maşini scot aşii din mânecă la salonul auto de la Munchen
Dacă în urmă cu câţiva ani saloanele auto erau despre cai putere şi motoare care sfidau legile fizicii, de la un an la altul, industria auto se îndreaptă tot mai mult spre vehiculele prietenoase cu mediul. Maşinile electrice şi cele hibrid sunt pariuri câştigătoare. Iată de ce marii producători defilează zilele acestea la salonul auto de la Munchen în special cu astfel de automobile.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Viitorul e electric sau hibrid. Aşa că marii jucători din industria auto pun pe piaţă tot mai multe vehicule din aceste categorii. La standul Renault, o maşină sută la sută electrică atrage privirile ca un magnet. Este primul autoturism din clasa C, de acest tip, lansat de producătorul care se laudă că este lider de piaţă cu peste 400 de mii de maşini electrice vândute deja în Europa.
"Maşinile electrice, maşinile hibride vor fi viitorul. Numai dacă luăm în calcul restricţiile şi reglementările europene din ce în ce mai stricte. Dar şi dacă mergem mai departe cu raţionamentul, vedem că apetenţa clienţilor pentru vehicule electrice şi hibride a crescut foarte mult", explică Cecilia Tudor, managing director Renault România.
În imagini apare şi un alt producător care pariază pe un vehicul electric. Micuţul vehicul cântăreşte doar 450 de kilograme şi este fabricat din fibră de carbon. Nu e pentru oricine, e drept, dar avantajele unui astfel de autoturism sunt greu de ignorat într-o lume în care şoselele gem de înghesuială, iar aerul din marile oraşe e deseori irespirabil din cauza noxelor.
Şi mobilitatea are nevoie de o cu totul altă abordare. O maşină care să ne permită să ne strecurăm prin traficul sufocant din marile oraşe şi care este şi prietenoasă cu mediul este o alegere excelentă. Întrebat dacă viitorul e electric, Ron Inbar, producător de maşini electrice, răspunde: "Am un fiu de 17 ani şi tot ceea ce vede generaţia lui este despre a fi prietenos cu mediul. Ei nu vor să afle despre poluare, diesel. Ei vor electric. Tinerii vor electric. Asta este realitatea. Şi nimeni nu îi poate opri".
Grija faţă de mediu nu este un moft. Şi nu este doar un simplu trend. Ne aflăm într-un punct de cotitură în care industria auto trebuie să îşi asume o mare responsabilitate. Chiar şi maşinile clasice, cu personalitate şi un public bine ţintit, au venit la salonul auto cu variante electrice. Iar piaţa este favorabilă acestor vehicule, spun specialiştii.
"În România, deşi vorbim încă despre volume mici, totuşi, este o piaţă care se mişcă foarte repede, foarte alert. Volumele se dublează, se triplează de la un an la altul", adaugă Cecilia Tudor. Potrivit Agenţiei Europene pentru Mediu, în 2020 s-a înregistrat o reducere semnificativă a emisiilor de noxe. Este, în primul rând, meritul pandemiei, dar şi înăsprirea obiectivelor privind controlul poluării a avut un cuvânt greu de spus. Una din două maşini vândute anul trecut în Uniunea Europeană a fost electrică sau hibrid, anunţă acelaşi raport.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰