Antena Meniu Search
x

Video Românii, tot mai interesaţi de achiziţionarea maşinilor electrice, dar nu au puncte de încărcare. Cele mai multe dintre ele sunt doar pe hârtie

Vânzările de maşini electrice au luat avânt în pandemie dar staţiile de încărcare nu ţin pasul cu achiziţiile. La drumuri lungi, şoferii trebuie să îşi calculeze rutele ca să nu epuizeze bateriile. În acest moment, avem aproape opt sute de puncte publice de încărcare, dar numărul maşinilor electrice este de 10 ori mai mare.

De Andra Mitu la 25.07.2021, 19:47
Vezi și

Interesul pentru maşinile electrice a crescut şi-n România, mai ales că pentru achiziţia lor statul oferă 10 mii de euro. Anul trecut au fost cumpărate aproape 2.900 de astfel de autoturisme. Infrastructură însă lasă de dorit. 70% din stațiile de încărcare din Uniunea Europeană se află în trei țări – Olanda, Franța și Germania - în vreme ce România are doar 0,2%. Cele aproape 800 de puncte par multe doar pe hârtie. 

Doar că numărul mașinilor este de zece ori mai mare. Şi mai e o problemă. Șoferii se plâng că stațiile existente nu sunt dispuse strategic, așa că fără o aplicaţie exactă şi fără o mașînă cu autonomie mare, celebra pană a prostului are şi varianta eco. 

Şofer: Ar trebui mult mai multe. Omul chiar dacă își ia, nu are unde să încarce

Pe autostrada Soarelui, spre exemplu, nu sunt staţii de reîncărcare, astfel că cei care se încumetă la un drum spre mare cu o masină electrică trebuie să facă un mic ocol. 

Pe acelaşi subiect

Alex Şeremet, reprezentantul unei companii auto: Clienții pentru a se alimenta trebuie să devieze de la autostradă, nu au chiar pe autostradă stațiile de încărcare. Trebuie să planifici puțin, trebuie să verifici disponibilitatea stațiilor.

Cele mai multe puncte de realimentare electrică se află în Bucureşti - 158. Urmează Timiș, cu 53 de staţii, Ilfov cu 42, Cluj cu 41 și Constanța cu 40. La coadă clasamentului se află Sălaj, unde şoferii îşi pot încărca bateriile într-un singur loc. Uniunea Europeană ne cere să creştem considerabil numărul staţiilor.

Adrian Mitrea, analist auto: Dacă ar fi o stație de încărcare fast charge la 5 mașini electrice, acela ar fi un scenariu de utilizare bun

Un domn şi-a cumpărat un model hibrid tocmai pentru a nu avea suprize la drum lung:

Şofer: Trebuie să ne repliem vis-a-vis de tot ce înseamnă consumul pe combustibil fosil

Tipuri de puncte de realimentare electrică

Cele mai lente încarcă o baterie chiar în 12-16 ore, dar există şi staţii ultrarapide, care după un stop de doar 20 de minute, dau suficientă energie maşinii pentru a parcurge încă 300 de kilometri. 

Adrian Mitrea, analist auto: Să creezi o infrastructură de putere redusă nu este foarte complicat. Trebuie doar să înțelegem că mașinile acestea așa cum au nevoie de un loc de încărcare au nevoie și de o sursă de alimentare

Ce mai banală sursă de electricitate - o priză de exterior costă 500 lei cu tot cu instalare. Dacă vorbim despre o staţie semirapidă, costurile pornesc de la 2500 lei şi pot ajunge chiar şi la 5000 lei. Încă şi mai scumpe sunt staţiile de încărcare de mare viteză. Preţurile pornesc de la 20 de mii de euro. 

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Stiri Auto » Românii, tot mai interesaţi de achiziţionarea maşinilor electrice, dar nu au puncte de încărcare. Cele mai multe dintre ele sunt doar pe hârtie