Campania "Copiii nu sunt de vânzare" a primit medalia de aur în cadrul competiţiei "New York Festivals"!
În urmă cu câteva momente, campania "Copiii nu sunt de vânzare" a primit medalia de aur în cadrul competiţiei "New York Festivals", pentru categoria documentar.
De Redactia Observator la 09.04.2014, 08:39Campania "Copiii nu sunt de vânzare" a vorbit pentru prima dată despre cum, în România, pruncii au ajuns o marfă. Seria de reportaje difuzată de Observator în toamna lui 2012 a fost nominalizată la două categorii - documentar şi investigaţie. Şi a fost premiată cu aur şi argint, în competiţia cu materiale de la CNN şi Al Jazeera.
Cealaltă campanie marca Observator, "Copiii nu sunt invizibili", a fost premiată de juriul New York Festivals cu bronz, în finala pentru "Cel mai bun reportaj social", unde s-a luptat cu 14 materiale realizate de CNN, Voice of America sau Channel NewsAsia. Reportajele difuzate de Observator au adus în discuţie soarta copiilor uitaţi de autorităţi.
Difuzarea campaniei "Copiii nu sunt invizibili" a dus la schimbarea Legii pentru protecţia copilului. Noua lege obligă serviciile de asistenţă socială să facă demersurile pentru înregistrarea naşterii copiilor, indiferent dacă aceştia sunt abandonaţi sau păstraţi în familie.