A dat lovitura după ce a deschis 7 patiserii în Capitală, iar zilnic are 10.000 de clienţi
Covrig dup covrig se coace profitul. Clienţii se înghesuie la simigerii de dimineaţa până seara, iar cei care au investit în aceste afaceri numără profitul şi duc faima covrigilor şi peste hotare. Nu umblă câinii cu covrigi în coadă, avertizază economiştii, care spun că succesul patiseriilor poate fi şi semn că se apropie criza.
De Mădălina Chiţac la 20.08.2024, 20:01De dimineaţă până seara, angajaţii simigeriilor nu au pauză. Coc covrigi pe bandă rulantă. Clienţii îi preferă calzi, imediat ce ies din cuptor.
Reporter Observator: Pe zi, cam câţi clienţi aveţi?
Cristi Chiţu, proprietar patiserie: Undeva între 800 şi 1.300 de clienţi. La o locaţie.
Cristi Chiţu are şapte patiserii în Capitală. Aşa că, într-o zi, ajunge şi la zece mii de clienţi.
- Clădirea myhive de pe Calea Victoriei, cumpărată de la investitorii austrieci pentru o sumă uriaşă. Lovitură...
- Micul Paradis din inima Maramureșului. Soții Maran au creat aici o afacere de succes: "A fost un vis încă din 2017"
- Afacerea deschisă la ţară de un britanic îndrăgostit de România. Cum a transformat o casă veche de peste 100...
"Anul trecut a crescut cu 30% şi cifra de afaceri şi profitul. Am mărit capacitatea de producţie, am investit într-o fabrică aproape 500 de mii de euro, astfel încât să putem dezvolta noi locaţii în sistem de franciză şi să ne putem adresa şi pieţei de retail, hypermarketurilor, hotelurilor, restaurantelor", spune Cristi Chiţu.
Business-ul cu covrigi, o afacere profitabilă
Business-ul cu covrigi şi produse de patiserie creşte ca o cocă bine frământată. Iar cei care au investit într-o astfel de afacere au dat lovitura. Numai primele patru simigerii din țară au raportat împreună o cifră de afaceri de aproximativ 155 milioane euro.
"Creşterea foarte mare a preţului la patiserie, a preţului patiseriei fine a condus la o mutare a consumului din zona aceasta de patiserie fină spre covrigărie. Iar acest lucru l-am mai văzut şi în perioada crizei economice din 2009-2010", spune Bogdan Glăvan, profesor de economie.
Profitul mai mare din covrigării e pus şi pe seama faptului că, în ultimii ani, au tot crescut preţurile pentru produsele vândute de acestea. acest covrig, în urmă cu 2-3 ani costa un leu. Acum a ajuns să coste 2,5 lei. Şi celelalte produse s-au scumpit. O merdenea se vinde cu 6 lei, la fel şi o felie de plăcintă dobrogeană. O felie de pizza costă 8 lei, iar un sendviş 15 lei.
"Totul se datorează creşterii energiei, creşterii materiilor prime, în special a făinii. Dar şi a impozitelor şi taxelor pe forţa de muncă", spune Cristi Chiţu, proprietar patiserie.
Românii consumă lunar zeci de milioane de covrigi. Iar antreprenorii, luaţi de valul succesului, se extind şi în alte ţări din Europa, cum ar fi Polonia.