Alimentele românești care fac furori în rândul asiaticilor. Patronii mai multor magazine și restaurante cu specific au dat lovitura în Tokyo
Produsele tradiţionale româneşti cuceresc "Ţara Soarelui Răsare". Este vorba despre brânzeturile, vinurile şi ţuica noastră care sunt din ce în ce mai câutate în magazinele cu specific românesc din Japonia. Aromele lor nu mai sunt însă căutate doar de românii stabiliţi acolo, ci şi de localnicii care au început să aprecieze delicatesele preparate la noi.
De Alex Prunean la 19.10.2022, 17:09Sergiu este student în anul 4 la Facultatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară şi are, împreună cu părinţii lui, o cramă în Ciumbrud, judeţul Alba. Este convins că vinurile sale ar fi pe placul japonezilor.
Sergiu Savu, vinificator: Noi folosim niște soiuri autohtone, precum feteasca, pe care ei nu l-au întâlnit și care sigur e un bilet câștigător pentru zona aceea, Asia…
Yusuke este din Tokyo şi a venit în România în urmă cu 18 ani. Iubeşte mâncarea şi vinurile de aici, aşa că mereu îşi duce prietenii la restaurantele româneşti din Japonia.
Yusuke: În Japonia se găsesc vinurile româneşti, dar nu găsim din păcate tăriile, aşa că pe viitor sper că o să avem şi ţuica sau palinca din ţara voastră.
- Oana, o fostă economistă din Mehedinți, a dat lovitura cu un meșteșug aproape uitat. Creațiile ei se vând și...
- Dorin a avut un vis, iar acum a dat lovitura cu o plantaţie de 8.000 de metri pătraţi: "N-am ştiut la ce ne...
- Fructul cu care o familie de români a dat lovitura. Pasta din care se face gemul se vinde în pieţe şi cu 25 de...
Aromele româneşti şi gusturile japoneze s-au întâlnit într-un workshop organizat de o Universitate din Cluj Napoca.
Prof. dr. Dan Vodnar, USAMV Cluj-Napoca: Au gusturi diferite, tradiția este diferită, sunt diferențe destul de mari, dar produsele pe care le-au ales sunt produse neutre care nu sunt particulare unei zone specifice.
Mai multe magazine și restaurante au dat lovitura în Tokyo
Aşa că vinurile, vermutul, cidrul, oţetul şi brânzeturile româneşti au cucerit papilele gustative ale japonezilor.
Bianca Todor, producator: Eu cred ca asta le-ar placea foarte tare, gustul, aroma, timpul de maturare, noi avem branzeturi care se maturează în 90 zile. Rulourile alea de cașcaval mari…e impresionant pentru o piață unde nu există deja așa ceva.
Vânzătoare: Avem caş de vacă în perioada asta, telemea de vacă, uşor sărată, nu-i tare. Fiind făcute din lapte integral, atunci sunt cremoase, plăcute aşa la gust.
În prezent, în Tokyo există 6 restaurante şi magazine în care pot fi găsite produse tradiţionale româneşti.