Ce date personale ale clientului va primi ANAF de la curieri, la plata ramburs. Informaţiile rămân stocate 5 ani
Firmele de curierat vor fi obligate să raporteze la ANAF detalii referitoare la clienţii care plătesc cash, la livrare, produsele comandate. Măsura se regăseşte într-o ordonanţă de urgenţă aprobată ieri de Guvern şi vizează o colectare mai bună a taxelor şi impozitelor.
De Mădălina Chiţac la 19.05.2022, 14:15Atunci când decidem să cumpărăm un produs de pe internet şi să facem plata comenzii ramburs, trebuie să fim conştienti de faptul că datele noastre personale vor ajunge către ANAF. Vorbim despre date cum ar fi nume, prenume, număr de telefon, adresă dar şi detalii privind produsul pe care l-am comandat, dar şi pretul pe care l-am plătit pentru respectivul produs.
Se întâmplă acest lucru pentru că ieri Guvernul a adoptat o Ordonantă de Urgentă referitoare la firmele de curierat şi la faptul că acestea vor trebui să transmită către FISC aceste detalii referitoare la cei care comandă produsul de pe internet, dar şi la firme care vând produse în mediul online, pentru că sunt foarte multe companii care nu plătesc taxe şi impozite şi astfel autoritătile îşi doresc să combată evaziunea fiscală din comertul online. Toate aceste date vor fi stocate în serverele ANAF timp de cinci ani