Comenzile online mai scumpe, după ce firmele de curierat au anunţat că măresc tarifele
Unda de şoc a scumpirilor din piaţă a ajuns şi la serviciile de curierat. Preţul carburanţilor continuă să crească, de la o zi la alta, iar asta se va simţi în costul comenzilor pe care le facem online. Jumătate dintre firmele de curierat şi-au anunţat deja intenţia să mărească tarifele, iar asta înseamnă că vom plăti mai mult chiar şi cu doi lei pentru fiecare colet care ne este livrat la uşă.
De Ioana Matei la 27.03.2022, 21:08Motorina a atins, săptămâna aceasta, pragul de 8 lei şi, în doar câteva zile, cel mai ieftin litru a ajuns să coste 8,21 lei, în Capitală. Scumpirile au un impact direct asupra serviciilor oferite de firmele de curierat.
Elena Stoica - COO companie curierat: Până în prezent, am reuşit să acomodăm fluctuaţiile economice. La un cost al combustibililor cu 48% mai mare decât anul trecut, nu mai putem face acest lucru pentru livrarea la domiciliu.
Jumătate dintre firmele de curierat care operează în România au anunţat scumpiri.
Daniel Nicolae - cofondator platformă IT: Creşterile de tarife sunt între 5 şi 15%. Pentru o creştere de preţuri, putem primi o calitate mai bună, iar cei care, până la urmă primesc votul de încredere de la retaileri şi să primească această creştere, să o investească efectiv în calitate.
- Românii plătesc mai mult şi pentru ouă. Şi e abia începutul. "Ce nu crește când e Paștele și Crăciunul la...
- Care e preţul carburanţilor în toate staţiile din România, 23 martie 2022. Motorina a trecut de 8 lei pe litru
- Lapte mai scump din cauza războiului. Creşterea preţurilor, resimţită deja în alte ţări, ar putea afecta...
Preţul mediu al livrării s-ar putea scumpi de la 15 lei, cât este acum, la peste 17 lei, dacă scumpirea e de 15 procente. Costul final al livrării, cel simţit de cumpărători, este decis de retaileri.
Scumpiri şi la firmele de curierat
Cosmin Costea - consultant e-commerce: Probabil că cei mici vor pune aceste costuri mai departe către client, fie într-un fel transparent, cu acesta este costul suplimentar pentru livrare pentru un coş sub o anumită valoare, fie netransparent, dar tot ok, adică inclus în preţ.
Datele Eurostat arată că unu din doi români care folosesc internetul au făcut cel puţin o comandă online, în 2021. La finalul anului trecut, piaţa comerţului online valora 6,2 miliarde de euro, în creştere cu 11 procente faţă de 2020.
Ioana Matei - reporter Observator: În astfel de cutii ajung jumătate dintre coletele livrate de principalele firme de curierat din ţară. Sunt varianta cea mai ieftină şi cea mai comodă pentru cumpărători şi singura pentru care încă nu s-au anunţat scumpiri.
Client: Nu trebuie neapărat să fii acasă. Adică...coletul se livrează şi poţi să vii să îl ridici când ai timp. Dacă o să se scumpească, o să comandăm în continuare că totul se scumpeşte. N-avem ce să facem.
Unii jucători din piaţă încearcă deocamdată să absoarbă complet şocul scumpirilor.
Ioana Matei - reporter Observator: Această companie de curierat livrează zilnic 350.000 de colete, din care 200.000 trec pe aceste benzi de sortare, în fiecare zi.
Expedierea unui colet de un kilogram costă, în medie, 20 de lei, pentru persoanele fizice. Este un preţ care va rămâne, pentru moment, neschimbat.
Cornel Morcov - COO companie curierat: În cazul în care aceste scumpiri vor continua, vom lua decizii punctuale, urmând să mergem doar către acei parteneri unde relaţiile comerciale actuale nu sunt la nişte rate care să ne permită să le absorbim.
Comerţul online a fost afectat şi de impactul emoţional al războiului din Ucraina. Volumul livrărilor a scăzut cu cel puţin 10 procente, în ultima lună.