Documentul considerat inutil de mulţi români, dar care ne poate salva banii. Pot primi şi până la 600 de euro
Principiul "paza bună trece primejdia rea" se aplică inclusiv atunci când vine vorba despre vacanţe. Mai ales acum, când mulţi români se pregătesc să plece peste hotare, la rude, ori în vacanţe. Surprizele neplăcute din timpul călătoriei pot să dispară cu o simplă asigurare.
De Redactia Observator la 19.12.2022, 17:24Pe lângă asigurarea bagajelor sau a serviciilor medicale, prin acest tip de poliţă putem să ne recuperăm şi banii pentru călătoria neefectuată. Inclusiv cei mai ghinionişti dintre noi, care ne alegem cu zboruri anulate putem beneficia de compensări.
Bucuria de a pleca peste hotare poate veni la pachet şi cu surprize neplăcute. Mai ales pentru cei care uită să-şi facă o asigurare de călătorie. Un document pe care mulţi îl consideră inutil ne poate scuti în realitate de multe probleme. Mai ales într-o perioadă în care multe aeroporturi sunt mai mult blocate.
Călător: "Nu-i bine. Eu să stau aici şi să aştept 6 ore, nu-i bine."
Călător: "Ne asumăm riscul! Sigur că aş vrea banii înapoi. Este normal. Pentru un serviciu neprestat şi pentru disconfortul creat, mi se pare că cineva trebuie să răspundă pentru asta."
O asigurare de tip "storno", de exemplu, ajută la recuperarea banilor plătiţi pentru bilete de călătorie, în cazul în care pasagerii renunţă să mai plece spre destinaţia aleasă iniţial.
"O asigurare de călătorie nu este doar o asigurare medicală, aşa cum toată lumea ştie. Putem să ne asigurăm mult mai multe aspecte. De la bagaje pierdute, la zboruri întârziate. Sunt trei lucruri despre care trebuie să ţinem cont. Poate fi încheiată cu maximum 10 zile înainte de călătorie în funcţie de asigurătorul la care optezi să-ţi faci această asigurare. Este valabilă până în momentul în care decolezi. Acoperă situaţiile în care nu mai poţi pleca din motive ce nu ţin de tine", a explicat Raluca Covrig, broker asigurări.
Multe zboruri sunt anulate în această perioadă din cauza vremii. În acest caz, călătorii pot primi compensaţii de până la 600 de euro. Acest lucru este posibil doar în cazul în care aeroportul nu este închis. "Nu orice vreme nefavorabilă se încadrează la circumstanţe extraordinare, atunci companiile aeriene, nu sunt obligate să plătească aceste compensaţii. Dacă pasagerul renunţă la a mai călători, atunci el o să primească preţul pe biletul la care renunţă. Vremea este considerată circumstanţă extraordinară atunci când aeroportul de închide. Circumstanţă extraordinară pentru anulări", a explicat Ramona Colea, agenţie de despăgubiri.
De asemenea, compensaţii se fac inclusiv atunci când pasagerul pierde o escală. "Pasagerii sunt îndreptăţiţi să primească astfel de compensaţii şi atunci când ei pierd zborul de conexiune. Deci, nu toate întârzierile trebuie să fie de trei ore", a indicat Ramona Colea, agenţie de despăgubiri.
În plus, în cazul în care aeronava decolează cu o întârziere de până în 5 ore, compania aeriană este obligată să le asigure pasagerilor mai multe facilităţi, printre care masă, cazare şi transportul până la hotel.