În ce condiţii se pot obţine despăgubiri dacă zborul este întârziat sau anulat. Sfaturi pentru românii pasionaţi de călătorii
Când ne gândim la plecarea în vacanţă avem în minte doar plaje cu nisip fin, privelişti uimitoare sau mâncare bună, sigur nu ne trece prin cap şi posibilitatea de a rămâne în aeroport. Deşi ar trebui. Şi pentru că este un mic haos vizavi de ce drepturi avem şi când e cazul să le cerem, am pregătit un material util. Ce trebuie să facem în cazul în care aflăm că zborul nostru a fost anulat sau întârziat?
De Andra Costea la 01.03.2024, 18:28Planurile de vacanță pot fi ruinate de o anulare sau chiar de o simplă întârziere, un fenomen tot mai des întâlnit pe marile aeroporturi din ţară. Primul lucru pe care trebuie să-l ştim este că putem obţine despăgubiri doar în cazul curselor care au întârzieri mai mari de 3 ore.
Constantin Florentina, travel influencer: Primul pas pe care trebuie să îl facem este să contactăm compania aeriană, ea este obligată să ne ofere asistenţă şi suport.
Andra Costea, reporter Observator: Dacă zborul a avut întârziere sau a fost anulat şi nu ni s-a acordat asistenţă în aeroport avem dreptul să facem reclamaţie. Scriem un mail companiei aeriene în care cerem compensaţii, adăugăm datele noastre, datele zborului şi descriem problema. Compania aeriană are obligaţia să răspundă în cel mult 30 de zile.
Pasagerii pot apela chiar şi la ANPC
- Cele mai căutate oraşe pentru vacanțe și city break-uri în 2024. Se anunţă un an plin pentru românii...
- Afacerea deschisă de un grup de investitori români într-o destinaţie de vis din Africa. Numărul de turişti din...
- Cele mai căutate destinaţii de vacanţă. Preţurile ajung şi a 1300 de euro pentru 2 săptămâni de cazare la...
Alina Claudia Moldovan, avocat drept civil: Iar în situaţia în care nu avem un răspuns pozitiv la solicitarea noastră ulterior ne putem adresa Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorului şi ca o ultimă opţiune instanţei de judecată.
Constantin Florentina, travel influencer: Cuantumul despăgubirii se stabileşte în funcţie de distanţă, de numărul de ore de întârziere.
Schimbarea zborului, o alternativă
Multe companii aeriene oferă ca alternativă schimbarea zborului cu o opţiune cât mai apropiată de data plecării noastre.
Constantin Florentina, travel influencer: Poate la următorul zbor din aceeaşi zi sau ziua următoare dar în limita locurilor disponibile.
Alina Claudia Moldovan, avocat drept civil: Şi în situaţia în care tu accepţi oferta pe care compania ţi-o face atunci sigur că nu mai ai dreptul ulterior să soliciţi despăgubiri.
De asemenea, pentru a nu pierde şi mai mulţi bani, este recomandat să luăm asigurare pentru călătorii şi cazare cu anulare gratuită cât mai apropiată de data sosirii la destinaţie.