Video Despăgubiri pentru zborurile anulate sau cu întârzieri. Procedura pentru a obține până la 600 de euro
Nimeni nu vrea probleme cu zborurile în vacanţă, dar numai într-o săptămână 2.400 de curse au întârziat sau au fost anulate la Bucureşti. Specialiştii în călătorii şi asigurări ne învaţă ce aeroporturi să evităm şi cum să nu pierdem timp şi bani din cauza liniilor aeriene.
Asigurarea facultativă de călătorie te scapă de multe neplăceri, dar, atenţie, nu te despăgubeşte în cazul curselor anulate.
Alexandra Durbacă, CEO companie asigurări: Asiguratorii oferă compensaţii în cazul în care zborul este întârziat şi ne pot da în bani fie mâncarea, fie costul legat de cazare, dacă durează mai mult această intârziere. O altă clauză este plecarea ratată, dacă avem întârzierea mijlocului de transport cu care am călătorit până la aeroport, putem fi compensaţi de către asigurator până într-o anumită sumă.
Agențiile online vând și polițe de asigurare, în cazul în care sunt probleme cu zborurile
Pentru cele mai rele cazuri, unele agenţii online vând, la pachet cu biletele, şi poliţe care costă de la şapte euro în sus.
- Curse amânate şi anulate pe bandă rulantă. Coşmarul românilor care trebuiau să călătorească cu WizzAir...
- Haos pe Otopeni: 30 de curse anulate şi peste 350 de zboruri amânate doar în ultima săptămână. Explicaţiile...
- Avion cu turişti români, aterizare de urgenţă la Roma. Piloţii au anunţat pasagerii că s-ar fi stricat GPS-ul
Claudia Tocilă, manager marketing agenţie de bilete: Este o rambursare rapidă, în cazul în care compania aeriană anulează un zbor, putem să rambursăm acei pasageri în 24 de ore în numerar. Avem şi un produs care îţi protejează itinerariul. Îţi cumpărăm un alt bilet gratuit ca să ajungi cât mai aproape de momentul în care ai fi ajuns în mod normal.
Ingrid Tîrziu, reporter Observator: După două ore de întârziere, compania aeriană are obligaţia de a oferi pasagerilor tichete de masă sau gustări, iar după cinci ore de amânare, dacă pasagerul nu doreşte să se mai urce în avion, trebuie să-şi primească banii înapoi, pentru că cei de la compania aeriană au obligaţia de a-i oferi contravaloarea integrală a biletului.
Cum pot românii să obțină despăgubiri pentru zborurile anulate sau cu întârzieri
Dacă nu ai asigurare de călătorie, poţi să apelezi la companiile specializate în obţinerea despăgubirilor de la companii aeriene. Atenţie, însă, firmele sunt doar un intermediar pentru ceva ce poţi face şi singur, şi îşi reţin un comision din banii care ţi se cuvin.
Louisiana, pasageră despăgubită: Ceea ce am făcut eu a fost să apelez la un program care te ajută să te despăgubeşti şi am putut să-mi primesc o parte din ramburs. Ceea ce a trebuit eu să fac a fost să fac o solicitare prin care mi-am dat datele din buletin şi cele de zbor şi să aştept.
Ramona Colea, cofondator companie despăgubiri: Pasagerii au la îndemână doi ani să pună această solicitare. Suma maximă pentru despăgubire este de 600 de euro de persoană.
Cel mai bine este să te ocupi singur de cererea de rambursare.
Vlad, pasager despăgubit: Am avut un zbor din Cluj până în Veneţia, care a întârziat aproximativ 5 ore şi jumătate. Am completat un formular pe site-ul companiei aeriene, în aproximativ o lună am primit un răspuns afirmativ că vom primi banii. Am primit în contul bancar direct 250 de euro de persoană.
O companie care intermediază obţinerea despăgubirilor pentru zborurile întârziate sau anulate a făcut topul aeroporturilor de evitat vara aceasta. Printre ele sunt destinaţii preferate de români - Londra, Paris, Antalia, Roma şi Milano.
Cele mai proaste aeroporturi din Europa
1. Londra - Gatwick
2. Lisabona
3. Copenhaga
4. Paris - Charles de Gaulle
5. Antalya
6. Istanbul - Sabiha Gokcen
7. Roma - Fiumicino
8. Manchester
9. Milano - Malpensa
10. Frankfurt
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰