Influencerii nu se îngrămădesc să promoveze România pe bani. Bugetul de 200.000 de euro, considerat prea mic
Influenceri fără influenţă. Aşa s-ar putea numi campania de promovare turistică a ţării noastre. Anunţată încă de acum câteva luni de autorităţi, ideea de a ne folosi de persoanele cunoscute în social media pentru a creşte vizibilitatea României n-a fost pusă nici acum în aplicare. Nicio agenţie de PR n-a fost interesată să lucreze cu statul. De vină ar fi bugetul prea mic alocat de Ministerul Turismului.
De Mădălina Chiţac la 07.12.2022, 19:49Sânziana Negru are, pe contul de Instagram, peste 350 de mii de urmăritori. Este unul dintre influencerii care promovează destinaţiile turistice din România de câte ori are ocazia.
Sânziana Negru, influencer: Am făcut zeci, poate chiat sute de postări care să arate cât de frumoasă e România şi ce locuri minunate avem, demne de străinii de afară. Una din cele mai frumoase locaţii în care am fost TAIE e într-un vârf de munte, în munţii apuseni. când am ajuns acolo, am intrat într-un ciubăr şi era o americancă, venită special pentru locul respectiv. Şi a zis că a văzut pe internet postări.
Şi Ministerul Turismului şi-a propus, încă din vara acestui an, să aducă în România mai mulţi turişti străini, cu ajutorul influencerilor. A lansat licitaţii, dar nu s-a înscris nicio firmă de publicitate. Ministrul Cadariu şi-a dat seama care este problema, dar nu ştie dacă are rezolvarea.
Daniel Cadariu, ministrul Turismului: Suntem la a treia încercare de a face achiziţia publică. Urmează să repostăm pe seap această achiziţie, pentru că se vede treaba că nu.probabil nu a fost suficient bugetul alocat. Noi am gândit o sumă de 200 de mii de euro TAIE şi se pare că nu au fost firme interesate.
- Cum resimt românii din Turcia inflaţia galopantă: "Nu avem timp să ne obişnuim cu creşterile preţurilor pentru...
- România, în luptă cu Viena sau Dubai la târgul de turism. Agenţiile au inclus în oferte castele sau piscine...
- Românii au venit la târgul de turism în căutarea ofertelor pentru sărbătorile de iarnă, agenţiile au...
Promovarea trebuia să fie făcută de influenceri români şi străini, timp de două luni
Promovarea trebuia să fie făcută de influenceri români şi străini, timp de două luni. Prin intermediul postărilor, potenţialii turişti ar fi aflat despre destinaţii de city break, gastronomia românească şi marile evenimente desfăşurate la noi în ţară.
Marian Hurducaș, specialist marketing: Cea mai mare problemă a ministerului turismului este, dacă stăm să ne uităm istoric, faptul că nu există acţiuni de lungă durată în capitolul promovare de brand de ţară. Mai ai problema de credibilitate a statului sau a unei instituţii a statului. Ok, mă apuc să lucrez cu statul, am sorţi de izbândă?
Aşa că, până când cineva va dori să colaboreze cu ministerul turismului, ne promovează alţii. Americanii, spre exemplu, cu Wednesday, serialul fenomen filmat în România. Despre care ministerul turismului nu a făcut nicio postare, apropo de influenceri.
Mădălina Chiţac, reporter Observator: Sera din Grădina Botanică Bucureşti, de altfel cea mai veche seră din ţară, construită în 1891, este locul unde s-au filmat mai multe scene din serialul Wednesday. aici a fost amenajat laboratorul unde se ţineau orele de botanică în producţia regizată de Tim Burton.
Castelul Cantacuzino, Casa Monteoru și Universitatea Politehnică București sunt alte câteva locuri în care s-au filmat scene din celebra serie care combină genul horror cu elemente de comedie.
Daniel Cadariu, ministrul Turismului: Mă aştept la o reacţie din partea operatorilor din turism, care să fructifice un astfel de eveniment.
În primele zece luni, în România au fost un milion 300 de milioane de turişti străini. Mai avem până să ajungem la recordul din 2019: două milioane 300 de mii de turişti străini.