Investiţie uriaşă pentru extinderea Portului Constanţa. Guvernul alocă peste un miliard de euro pentru lucrările de modernizare
Guvernul s-a angajat să investească peste un miliard de euro în extinderea Portului Constanţa. Dane noi, capabile să primească cele mai mari vase din lume, ar urma să extindă cu 20% capacitatea de primire a mărfii. Măsura vine în contextul războiului de la graniţă, care a făcut din Constanţa noul punct de plecare a cerealelor ucrainene.
De Andreea Filip la 09.03.2024, 20:04Andreea Filip, reporter Observator: Un dig care nu a mai văzut vreo îmbunătăţire din anii '90 şi un cheu fără utilităţi. Aşa arată acum dana 137, unde se operează în cel mai rudimentar mod posibil din Portul Constanţa.
Cea mai săracă zonă a portului va deveni cea mai modernă. Cu cheltuieli pe măsură
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: 1 miliard de euro pentru investiții în Portul Constanța. Guvernul a decis că dezvoltarea Portului Constanța Sud reprezintă un obiectiv strategic de interes național.
Memorandumul adoptat de Guvern reprezintă unda verde pentru studiile de fezabilitate. Banii urmează să vină din fonduri europene.
- Volodimir Zelenski, la un pas de a fi asasinat la Odesa. O rachetă sau o dronă a explodat la 150 de metri de...
- ANIMAŢIE. Cum s-a produs accidentul din Constanța, unde o adolescentă a fost lovită pe trecere de o mașină de...
- Taximetriştii îngheață traficul din Atena. Protestul lor va coincide cu o altă grevă. Evenimentele vor amâna...
Mihai Teodorescu, directorul portului Constanţa: Sperăm ca până la finalul anului 2025 să avem toată investiţia pregătită pentru proiectul tehnic şi implementarea efectivă.
Andreea Filip, reporter Observator: Proiectul de extindere în portul Constanţa presupune 17 noi dane de mare adâncime, concepute pentru creşterea capacităţii de trafic maritim. Şi implicit a volumului schimburilor comerciale.
120 de milioane de tone de marfă pe an vor putea ajunge anual în Portul Constanţa, după extinderea cu încă două moluri - construcţiile care pornesc de la linia ţărmului şi în dreptul cărora pot trage navele. Primul se va întinde pe 45 de hectare. Doar aici investiţia este de peste 300 de milioane de euro. Al doilea mol va avea 110 hectare şi cele mai adânci dane, de 19 metri. Costul estimat al lucrărilor este de 815 milioane de euro.