Poşta Română a lansat după 3 ani primul oficiu poştal digital, ca Easyboxurile de la eMag. Care este comisionul
Pe principiul mai bine mai târziu decât niciodată, Poşta Română a lansat primul oficiu poştal digital. Mai exact, cutii poştale securizate, după modelul celor existente deja în toată ţara, de mai bine de trei ani, în sistemul privat. Terminalul include şi alte servicii, precum plata taxelor sau a facturilor, fără interacţiune umană. A fost păstrat, însă, tradiţionalul comision, la fiecare operaţiune.
De Ioana Matei la 06.06.2022, 20:20Poşta Română şi-a automatizat toate serviciile şi le-a implementat într-un ghişeu digital.
Client: Cu siguranţă va fi util şi vor pierde mai puţin timp faţă de cozile obişnuite de la poştă.
Poșta Română a ajuns în era digitalizării
Firmele private au furat demult startul. Sunt cel puţin trei ani de când coletele se livrează în terminale digitale chiar şi în cele mai mici localităţi din ţară. Conducerea companiei priveşte întârzierea ca pe.o mişcare inteligentă.
Valentin Ștefan - directorul general al Poștei Române: Poşta Română a lăsat partenerii privaţi să pregătească piaţa, să pregătească clienţii pentru genul ăsta de produs şi acum, noi venim pe o piaţă matură şi sperăm să fim principalul jucător.
La lansarea a venit chiar ministrul Digitalizării.
Sebastian Burduja - Ministrul Digitalizării: Cetățenii au nevoi, vin aici, au nevoie de servicii de la Poșta Română şi, iată, de azi înainte vor putea să folosească astfel de tehnologii pentru a avea servicii mai rapide, mai moderne, mai transparente.
Ioana Matei - reporter Observator: La Ghişeul Poştal Digital, poţi inclusiv să trimiţi colete, pe care le cântăreşti singur. După ce am lipit AWB-ul, nu mai trebuie decât să introducem coletul în cutia poştală aferentă.
Terminalul poate fi folosit şi pentru plata facturilor. Dar pe bani, nu gratuit aşa cum e alte companii din piaţă.
Valentin Ștefan - directorul general al Poștei Române: Compania Naţională Poşta Română percepe un comision fix de 2,5 lei pentru fiecare tranzacţie de genul acesta.
Poşta Română se laudă că terminalul este unic în lume, prin diversitatea serviciilor oferite. Deocamdată, este unic şi la propriu pentru că este singurul din ţară.
Valentin Ștefan - directorul general al Poștei Române: A fost o investiţie de 120.000 de lei. Vrem să avem 70 de cutii poştale, în următorul an, dar, în acelaşi timp, avem în plan să cumpărăm şi 3.000 de cutii poştale standard, pe care, tot aşa, le vom instala peste tot în ţară, atât în interior, dar şi în exterior.
Până atunci.
Client: Sistemele funcţionează cam greu şi durează cam mult să stai la ghişeu.
În Poşta Română, există deja un conflict deschis între conducere şi sindicate, care se opun digitalizării pentru că se tem de concedieri. Compania are cel mai mare număr de angajaţi din ţară.