Românul care și-a transformat Golf-ul de 30 de ani în mașină electrică. Şi-a pus panouri solare pe capotă și are autonomie 100km
Culmea ecologiei: un bucureştean şi-a transformat singur un Golf diesel vechi de 30 de ani în maşină electrică. A montat un panou solar pe capotă, a schimbat motorul şi vitezele. Acum merge mai încet, dar are numere verzi şi atrage toate privirile. Uimiţi de ce au văzut, inginerii de la Registrul Auto au verificat maşina de mai multe ori, dar până la urmă i-au dat aprobare să circule. Este impecabilă.
De Bogdan Dinu la 09.11.2022, 21:13La prima vedere, Emilian conduce o mașină veche, îngrijită, dar depășită de vremurile în care trăim. Panourile solare de pe capota bătrânului Golf îl transformă, însă, în rivalul tehnolgiei actuale.
Emilian: Am găsit pe internet o filmare cu un tip în America și parțial a folosit baterii de laptop uzate. Uitându-mă, așa mi-am dat seama că pot să fac proiectul ăsta. A fost o ambiție.
Ambiţia l-a costat şase mii de euro şi doi ani în care a schimbat trei garaje
Înt-un final a izbutit să îşi transforme maşina de epocă în domnişoara de onoare a traficului, sorbită din priviri de şoferi şi pietoni.
- Ucraineanul cu cea mai mare avere anunţă o investiţie uriaşă în România. Mai multe comune se pregătesc să se...
- Ideea prin care un român şi-a făcut afacerea extrem de profitabilă. Vecinii au început să îl copieze: "Merge...
- Afacerea lui Adrian: vrea să profite de pe urma pasiunii sale. Un exemplar se vinde şi cu 5.000 de euro
Emilian: Ai o satisfacție pentru că îți funcționează mașina, chiar întoarce multe priviri. Evident, din partea bărbaților.
Numerele verzi ale Golfului cu panouri fotovoltaice pe capotă atrag atenţia.
Mulţi şoferi sunt tentaţi să „fure“ ideea bucureşteanului
Emilian nu se pricepe la maşini. Lucrează la o agenţie media, dar este pasionat de automobile. Bonus pentru ambiţia lui, a primit loc de parcare gratuit în parcările primăriei şi impozite mai mici. Plus că a câştigat şi admiraţia experţilor - mecanicii din service
Cristian Goga, angajat service auto: Este un proiect destul de îndrăzneț, necesită foarte multe resurse, care în România la momentul actual nu sunt disponibile sau sunt într-un număr foarte limitat. Și legat din punct de vedere economic, da, ajungem la suma de mii de euro, dar și ca timpul de livrare al pieselor.
Motorul Golfului vintage electrificat nu este foarte puternic, aproximativ 50 de cai putere. Autonomia este bună, însă: Emilian se plimbă aproape 100 de kilometri după o încărcare. Invenția lui i-a surprins chiar și pe inginerii de la Registrul Auto, care au văzut multe la viaţa lor.
Emilian: Au verificat toate componentele, am fost trimis acasă de vreo două ori. Într-un final mi-am luat omologarea.
Radu Virgil, Registrul Auto Român: Sunt niște măsurători specifice.. Se măsoară autonomia, se măsoară viteza maximă... Dacă ele sunt trecute cu succes, se reomologhează vehiculul în configurația respectivă...
Proiectele de acest fel au devenit tot mai populare în țara noastră, iar unii pasionați de mașini le-au transformat în afaceri cu profit mare.