Antena LIVE

Curs valutar

Video

Un pod important din ţară a ajuns o ruină, cu gropi cârpite, mâncat de rugină. Costuri imense pentru reparaţii "pe hârtie"

Unul dintre cele mai mari poduri rutiere din ţară, cel de peste râul Olt, la intrarea în Slatina, a ajuns aproape o ruină. Ani întregi s-au tergiversat contractele şi proiectele de reabilitare, iar sumele de care ar fi nevoie cresc cu fiecare amânare. Şi ca de obicei, autorităţile fac promisiuni. Din primăvară ar trebui să existe un proiect tehnic nou. Pe hârtie.

De la 12.01.2022, 20:58
WhatsApp
Vezi și:

Ca după bombardament. Aşa arată podul peste râul Olt, la intrare în Slatina. Pilonii metalici care poartă însemne regale sunt mâncaţi de rugină până într-acolo încât poţi băga pumnul prin găuri. "Dacă la baza acestuia structura metalică se prezintă în forma în care se prezintă, imaginaţi-vă ce poate fi per ansamblul acestei structuri metalice, la nivelul superior sau la baza podului". Din loc în loc, bucăţi scorojite şi contorsionate atârnă ca-ntr-un film de groază. Parapetele sunt mâncate de rugină şi prinse cu şuruburi care abia se mai ţin. Au rămas doar de formă acolo. "În momentul în care va avea loc un impact, practic va pătrunde şi pe partea pasajului pietonal autoturismul respectiv".

Podul de peste Olt e în stare jalnică: gropi acoperite cu plăci de metal, semne legate cu sârmă

Nici banda de rulare nu trece testul siguranţei. Gropile apărute în asfalt au fost acoperite cu plăci de metal. Iar ca să le fixeze, cei de la drumuri au turnat peste ele asfalt. "Este un fel de cârpeală, nu se face aşa ceva". Tabloul e completat de cabluri electrice neizolate şi alte improvizaţii. "Şi pentru că nu ar fi treabă românească dacă nu am lega ceva cu sârmă, haideţi să vedeţi cum sunt prinse semnele de circulaţie", arată Cristina Oprea, reporter Observator.

Au trecut 30 de ani de când podul dat în folosinţă în timpul domniei regelui Carol I a ieşit din garanţie. Reabilitarea sa este o epopee tipic românească. În 2013, Guvernul aproba indicatorii tehnico economici pentru renovare. Au mai trecut însă cinci ani până când compania de drumuri a atribuit un contract. Dar "o asociere de firme italiene care a câştigat contractul nu a mai derulat lucrarea. Şi pentru asta contractul a fost reziliat la data de 30 noiembrie 2020", explică Alin Şerbănescu, CNAIR. 

Pe acelaşi subiect

Noul contract va costa cu un milion de lei în plus

CNAIR a decis să separe proiectarea de reparaţii şi a scos din nou la licitaţie contractul pentru un proiect tehnic. Firma care l-a câştigat a pornit şi ea tot cu stângul şi a cerut anul trecut o prelungire a perioadei de proiectare. Între timp, însă, totul s-a scumpit. Aşa că şi noul contract va costa cu un milion de lei în plus, spune CNAIR, de la 9,1 milioane de lei la peste 10 milioane. "Dacă se apucau în 2015, să zicem, costurile erau reduse cu cel puţin 50%", estimează Mădălin Chipirlin, asociaţia Legal Drive.

Abia la primăvară cei de la drumuri ar putea să aibă proiectul tehnic gata. În baza lui, va fi reluată şi licitaţia pentru lucrări. CNAIR speră ca până atunci să poată da în folosinţă tronsonul doi al drumul expres Craiova - Piteşti, care cuprinde şi variantele de ocolire ale oraşelor Balş şi Slatina.

Cristina Oprea

La 37 de ani, are deja mai mult de 15 ani de când lucrează în presă. A început la Gazeta de Sud. A făcut marketing şi comunicare în mass media, CSR, vânzări sau voluntariat în campanii umanitare. ...

pod raul olt gropi reparatii scumpiri
Întrebarea zilei
Vă consideraţi dependent de telefonul mobil?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Ce să pui în cuva mașinii de spălat pentru a scăpa de părul de animale de pe...
Fanatik.ro
Publicat 12.12.2024
Este adevărat că alergatul distruge genunchii?
spotmedia.ro
Publicat 11.12.2024
România a fost cobaiul, următorul pas era în ţările baltice, nu și Polonia....
spotmedia.ro
Publicat 10.12.2024
Meteorologii Accuweather anunță o vacanță de iarnă istorică. Temperaturi...
Gandul
Publicat 12.12.2024
Prezidențiabilii de pe Facebook. Pe cine nominalizează internauții pentru...
Adevărul
Publicat 12.12.2024
Rezultate Loto azi, 12 decembrie 2024. Numerele câștigătoare joi la 6/49,...
A1
Publicat 12.12.2024
Horoscopul zilei de 13 decembrie 2024. Racii își fac planuri de viitor. Află ce...
CaTine
Publicat 12.12.2024
Cristina Cioran este însărcinată din nou! Vedeta va deveni mamă pentru a doua...
spynews.ro
Publicat 11.12.2024
Și-au schimbat sigla și echipamentul, după fuga lui Bashar al-Assad + Ce au...
GSP
Publicat 10.12.2024
Ingredientul pe care trebuie să-l pui în piftie ca să iasă limpede. O să-ți...
Click.ro
Publicat 12.12.2024
Cum ar putea intra Bill Gates în faliment din cauza acțiunilor Tesla, potrivit...
Useit
Publicat 11.12.2024
Ce e bine să ai pe masă AZI de Sfântul Spiridon pentru a avea parte de...
Redacţia.ro
Publicat 12.12.2024
Culise și scenarii privind un candidat comun al partidelor proeuropene pentru...
libertatea.ro
Publicat 12.12.2024
Mariah Carey a primit flori de la cei doi copii ai ei. Celebrul ei hit, „All I...
ZU
Publicat 12.12.2024
Pașii simpli pentru a prepara o supă cremă delicioasă de ciuperci. Sfaturi de...
Hello taste
Publicat 12.12.2024
Activități de iarnă care stimulează creativitatea și imaginația celor mici
Deparinti
Publicat 12.12.2024
Opoziția parlamentară exclusiv formată din extremiști, un pericol pentru...
ziare.com
Publicat 12.12.2024
Dovada care arată că Irina Baeva și Giovanni Medina ar forma un cuplu. Cei doi...
Happy
Publicat 12.12.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Cum afectează dinții expunerea la curentul de aer rece. Ce provocă inflamația...
Medicool
Publicat 12.12.2024