Antena Meniu Search
x

Video România are nevoie de 2.000 km de autostradă, anul acesta am inaugurat doar 34. La ce ne putem aștepta în 2022

Drumurile noastre toate sunt o ruşine. În 2021 n-am fost în stare să inaugurăm nici măcar 35 de kilometri de autostradă. Ne-au ieşit doar 34. Suntem la coada Europei şi circulăm pe câteva cioturi de autostradă şi drumuri de legătură. La capitolul şantiere în lucru stăm ceva mai bine, iar 2022 ar putea veni cu inaugurări mult asteptate: Podul de la Brăila, primul sector al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești și primii kilometri de drum expres adevărat. 

Andra Mitu
de Andra Mitu

la 30.12.2021, 20:37

Vezi și

În ultimii 32 de ani, am avut 35 de miniştri la Transporturi. Fiecare cu promisiuni şi fantezii care, de cele mai multe ori, au rămas doar pe hârtie. Nici actualul ministru nu face rabat când vine vorba de vorbe mari.  

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Va fi anul în care se vor semna cele mai multe constracte de investiții din istoria Ministerului Transporturilor. Se vor ridică în jurul sumei de 10 miliarde de euro, un record absolut.

Realitatea de dincolo de cifre este alta. Deşi avem nevoie de 2.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, nu reuşim să inaugurăm anual mai mult de 50 de kilometri. 2021 ne-a adus puţin peste 30 kilometri de autostradă şi vreo 19 kilometri de drumuri de legătură, centuri, pasaje. Motivele?

Ionuţ Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: Nu am deblocat la timp, am stat cu relocările în teren, am stat aiurea prin licitaţii

Pe acelaşi subiect

Fără autostrăzi, românii pierd ore în şir în trafic, iar marii investitori ne ocolesc 

Dan Schwartz, economist: Ungaria a fost de multe ori aleasă în detrimentul României tocmai din cauza poziţiei pe care o are și a felului inteligent în care și-a dezvoltat sistemul naţional de autostrăzi. 

La numărul de şantiere stăm ceva mai bine: 180 de kilometri de autostradă și drum expres au intrat în construcţie în 2021.

Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor: E ca un bulgăre de zăpadă: trebuie să crească de la an la an. Un an cu foarte multe inaugurări va fi 2023 – 2024, când toate aceste proiecte ajung la finalizare. 

Autostrada, misiune aproape imposibilă. Așteptăm podul de la Brăila, însă nu avem drumuri de legătură

Până atunci, 2022 va fi sărac în inaugurări. Cu puţin noroc, vom putea circula pe 13 kilometri de autostradă din lotul Sibiu-Boiţa, 10 kilometri din lotul doi de pe autostrada de centură a Capitalei şi 40 de kilometri din mult aşteptatul drum expres Craiova Piteşti, între Slatina şi Balş. La anul, va fi inaugurat şi Podul de la Brăila, o investiţie de 2 miliarde de lei. 

Ionuţ Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: Perla coroanei este podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, care, după toate probabilităţile, o să fie mai întâi podurile gata şi apoi drumurile de legătură.

Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor: Fără drumuri de legătură, o să ne uităm la un pod foarte frumos, dar nefolosibil. 

În prezent, România are 945 de kilometri de autostradă. 

Inaugurări de autostradă în 2021

A3 Ungheni - Târgu Mureș - 4,5 km

A10 Sebeș - Turda, Lotul 2 - 25 km (+ 4 km nefolosiți anterior de pe loturile 1 și 3)

Drum de legătură A3 - Tg. Mureș - 4,7 km

Drum ocolitor Giurgiu, legătură DN5 - vama Ruse - 6 km

Centura Mihăilești - 3 km

Centura Satu Mare (parțial) - 4 km

Pasajul Mogoșoaia pe Centura Capitalei - 1 km

Inaugurări de autostradă aşteptate în 2022

A1 Sibiu - Boița - 13 km - stadiu în decembrie 2021: 56%

Podul de peste Dunăre de la Brăila - stadiu în decembrie 2021: 51%

Craiova - Pitești - Tronsonul 2 - 40 km - stadiu în decembrie 2021: 90%

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi la curent cu ofertele în ceea ce priveşte titlurile de stat?

Observator » Stiri economice » România are nevoie de 2.000 km de autostradă, anul acesta am inaugurat doar 34. La ce ne putem aștepta în 2022