Viitorii agronomi nu au unde să facă practică şi învaţă să lucreze pământul doar din cărţi
România are un potenţial agricol uriaş, dar prea puţini tineri care ştiu să lucreze pământul. De la peste 300 de licee agricole, ţara noastră a mai rămas doar cu 65. Statul le acordă câte 10 hectare de teren, unde elevii să poată face şi practică.
De Redactia Observator la 09.04.2019, 22:42România are un potenţial agricol uriaş, dar prea puţini tineri care ştiu să lucreze pământul. De la peste 300 de licee agricole, ţara noastră a mai rămas doar cu 65. Statul le acordă câte 10 hectare de teren, unde elevii să poată face şi practică. Până acum, mulţi învăţau doar din cărţi sau în fermele din străinătate cum se transformă seminţele în recolte.
Teoria se întipăreşte mult mai bine în memorie atunci când e pusă şi în practică. O demonstrează elevii de la Liceul Tehnologic din oraşul Flămânzi.
Este al treilea an când copiii din clasele cu profil agricol, horticol sau de prelucrare a lemnului fac practică în cele mai mari ferme şi exploataţii agricole din Europa.
Elevii viitori agronomi din Flămânzi au făcut practică în străinătate
România nu le-a oferit până acum această posibilitate, deşi avem a şasea cea mai mare suprafaţă agricolă utilizată din UE.
Ana Maria, elevă: A fost o experienţă foarte plăcută. În primul rând am avut ocazia să vedem modul lor de a lucra faţă de al nostru. Aici am lucrat doar pe câmp, la strânsul porumbului
În fermele din Portugalia sau în serele de flori din Italia, elevii români învaţă cum se lucrează pământul, iar rezultatele se văd şi în catalog.
Mihaela Ştefănuc, profesoară Liceul Tehnologic Flămânzi: Mulţi s-au schimbat profund numai ca să prindă un loc în proiect. Adică de la 200 de absenţe, au coborât la 20 de absenţe şi media la română de la 4 a urcat la 8
Rezultatele s-ar putea schimba în curând în toată ţara, odată cu noul proiect al Ministerului Dezvoltării Rurale.
Elevii solicită sprijinul autorităţii pentru a-şi continua cariera
Liceele agricole vor primi câte 10 hectare de teren, unde elevii vor face practică.
Elevii consideră că "dacă ar fi mai multe utilaje şi ar fi sprijin mai mult din partea celorlalţi, cu siguranţă elevii ar vrea să continue în acest domeniu".
În timp, fermele şcolilor s-ar putea susţine singure financiar.
De exemplu, în Cluj-Napoca, din ferma Universităţii de Ştiinţe Agricole, unde studenţii fac practică, ajung zilnic în magazinul şcolii ouă, lapte sau mezeluri.
Produsele prospete nu duc lipsă de clienţi, iar banii câştigaţi sunt reinvestiţi în fermă.