Aglomeraţie infernală la metrou, în seara de Moş Nicolae! Oamenii s-au călcat în picioare
Cu un plan urbanistic învechit, fără infrastructură rutieră modernă, Bucureştiul se transformă încet, dar sigur, într-o Capitală a nervilor întinşi la maximum. Aseară, metroul a fost luat cu asalt de zeci de mii de oameni care au ieşit în oraş, în seara lui Moş Nicolae.
De Redactia Observator la 06.12.2018, 20:25Cu un plan urbanistic învechit, fără infrastructură rutieră modernă, Bucureştiul se transformă încet, dar sigur, într-o Capitală a nervilor întinşi la maximum. Metroul a fost luat cu asalt de zeci de mii de oameni care au ieşit în oraş, în seara lui Moş Nicolae. Sunt imagini cum nu s-au mai văzut nici măcar atunci când în subteran se întrerupe circulaţia metrourilor.
La staţia de metrou Piaţa Victoriei, cei care vor sa coboare din tren sunt blocati de cei care asteapta metroul. Oamenii nu se pot mişca. Abia pot respira. Singurul care încearcă să îi ajute pe călători să înainteze este un agent de poliţie.
Se înaintează umăr la umăr. O femeie încearcă să îşi ţină aproape copilul.
Oamenii au avut nevoie de aproape 10 minute pentru a reusi sa iasa de pe peron. Multi dintre ei nu reuseau nici macar sa iasa din trenul ajuns in statie.
Cei care privesc masa de oameni de la înălţime se gândesc cu groază la ce s-ar fi putut întâmplă dacă apărea o urgenţă. Orice moment de panică poate fi transformat într-o tragedie.
Staţia de metrou din Piaţa Victoriei este una dintre cele mai aglomerate din Bucureşti. Aici coboară şi urcă în trenuri oameni care vor să ajungă în patru dintre cele mai căutate zone ale Capitalei.
Imaginile de la metroul bucureştean sunt rezultatul lipsei de interes a autorităţilor faţă de un plan urbanistic general al Capitalei, spun specialiştii. Iar staţia din Piaţa Unirii este un alt exemplu. Este tranzitată de 400 de mii de oameni în fiecare zi.
Ambuteiajele de la suprafaţă generează aglomeraţie în subteran. Traficul diferă în funcţie de magistrală. pe cele mai aglomerate rute, sosesc trenuri şi la fiecare trei minute, dar sunt momente în care nu pot prelua toţi călătorii.
In ciuda programului prestabilit, Metrorex spune ca ieri au fost nevoiti sa suplimenteze numarul trenurilor, astfel incat sa poata ajunge in statii la un interval de trei, maximum poatru minute.
Numărul celor care folosesc transportul subteran a crescut constant în ultimii ani. 700 de mii de oameni circulă zilnic cu trenurile Metrorex.