ANIMAȚIE. Cum sunt săpate tunelurile de pe tronsonul feroviar Brașov-Sighișoara. Misiune grea pentru cârtița "Varvara"
Compania elenă Aktor a început astăzi să sape cele mai lungi tuneluri feroviare din România, în judeţul Braşov. Lucrează acum la două galerii în lungime totală de 112 kilometri. Autorităţile promit că acest proiect fără precedent în România va fi gata peste doi ani, când trenurile vor merge cu 160 de kilometri pe oră în zonă.
De Claudiu Loghin la 07.03.2024, 17:29În forță. Așa a început forarea una din cele patru cârtițe care au misiunea să sape 24 de kilometri de cale ferată pe sub pământ până în 2026.
- Claudiu Loghin, reporter Observator: Așa arată frontul de excavare al cârtiței pe care constructorii au denumit-o Varvara. Sunt nu mai puțin de 224 de astfel de dinți cu care utilajul sapă în pământ și în piatră. Tot ce se sapă ajunge la suprafață, la gură tunelului, printr-o bandă transportoare situată in spate.
- Sotiris Koropoulis, director de proiect Apața - Cața: Acest cricuit împinge segmentul anterior şi, prin împingere, simultan facem roca mai maleabilă să putem excava mai uşor, materialul iese afară şi, simultan, segmentul nou intră şi construim pas cu pas.
Cârtiţele vor săpa câte un tunel pentru fiecare sens de mers pe viitorul traseu Brașov - Sighișoara
Proiectul prevede şi 23 de galerii subterane, prin care călătorii pot ajunge dintr-un tunel în altul, în caz de accident. 573 de milioane de euro costă lucrările dintre Apața și Cața.
- Cel mai dificil tronson de autostradă din istoria României. Are 31 de km şi ar trebui să fie gata în 2028
- EXCLUSIV. Cum arată tunelurile Alina și Daniela, care vor străbate Munții Carpați. Muncitori din 10 țări...
- Încep lucrările la cel mai mare proiect feroviar din România. Cât va dura drumul între Braşov şi Sighişoara...
- Ionuț Săvoiu, secretar de stat Ministerul Transporturilor: Au fost, concret, probleme cu scoaterea din circuitul silvic, cu livrarea proiectului termic optimizat și bineînțeles problemele generate pe lanțul de aprovizionare cu pandemia, cu mutarea acestei uzine la față locului. Există riscul să nu poată să meargă mai departe dacă nu erau găsite soluțiile legale care să asigure actualizarea prețurilor, în condițiile în care omenirea a fost într-o situație de criză.
- Monica Mihăileanu, director general adjunct în cadrul Sectorului de Proiecte Europene: Am obținut finanțare până la finalul anului 2024, încercăm să decontăm cât mai mult, să lucrăm cât mai bine. Întârzierea actuală este aproximativ de un an și șase luni, un an și șapte luni.
Cel mai lung tunel ferovoar din România este, acum, tunelul dintre localitățile Teliu, din județul Brașov, și Întorsura Buzăului, din Covasna.