Căldura a transformat Podul de peste Dunăre în drum off road. "Asfaltul se comportă ca o cocă"
E atât de cald încât asfaltul se topeşte în toată ţara. Pe Golden Gate-ul României, care face legătura între Brăila şi Tulcea, se circulă cu 30 de kilometri la oră pentru că s-au format adevărate dune. Din acest motiv, constructorii trebuie să reasfalteze, pentru a patra oară într-un singur an. Şi pe autostrada Buureşti Piteşti sunt unele zone unde şoseaua este vălurită.
De Adrian Obreja la 15.07.2024, 20:36Cu 30 de kilometri la oră se circulă în prezent Golden Gate-ul României. După ce banda 1 a fost închisă în urmă cu câteva săptămâni pentru lucrări, şi banda 2 a ajuns acum într-o stare jalnică. La podul peste Dunăre, dinspre Tulcea spre Brăila, drumul arată mai rău decât unul agricol sau unul forestier. Denivelările din asflat sunt atât de mari, depăşesc 15 sau chiar 20 de centimetri.
Şoferii, nevoiţi să circule cu mare atenţie
Se circulă cu cel mult 30 de kilometri pe oră din cauza codului roşu de caniculă şi mai ales din cauza asfaltului care este distrus complet.
- Şofer: E periculos. Am emoţii de când am plecat de acasă, cum o să trec.
- Reporter: Vă e teamă?
- Şofer: Da, pentru că de data aceasta avem bagaje şi nu ştiu cum o să reuşim.
- Podul peste Dunăre se asfaltează a patra oară în doar un an de la inaugurare. Sensul Tulcea - Brăila ar putea fi...
- Asfaltul de pe un drum din Iaşi a pocnit şi s-a ridicat din cauza caniculei. Şoferii încă circulă pe el
- Bărbat spulberat de o maşină pe un drum din Argeş şi lăsat să moară pe asfalt. Un trecător a sunat la 112,...
A trecut doar un an de la inaugurare iar podul a suferit deja trei runde de reparaţii.
"Şi-au bătut joc de banii românilor. La cât a costat, e naşpa tare. Bine, eu cu autoturismul merg. dar calitate-preţ, lasă de dorit", spune un localnic revoltat.
"Au dat bani de pomană. De un an de zile sunt sătul. E teroare. Trebuie să fii atent că agăţi baia, o rupi în două", mărturiseşte un alt localnic.
Podul peste Dunăre a costat 500 de milioane de euro, bani europeni
Proiectul nu a fost însă recepționat de Compania Naţională a Infrastructurii Rutiere şi nici nu va fi prea curând, având în vedere că va urma o nouă reasfaltare, cea de-a patra.
"Au încercat tot felul de cârpeli. Ce fac acum este tot la categoria cârpeală. Să nu credem că vin cu soluţia definitivă. Este o nouă încercare de a folosi aceeaşi soluţie, poate de data această ţine. Aici, efectiv, asfaltul de pe pod se comportă ca o cocă, se deformează şi se adună la margine. Nu are voie să se întâmple aşa ceva", spune Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.
Autostrada A1, afectată de temperaturile extreme
Tot din cauza caniculei, şi asfaltul de pe unele porţiuni ale Autostrăzii Bucureşti-Piteşti s-a topit. Bucăţi din şosea pot fi rupte cu mâna. La nici 10 kilometri de Bucureşti, pe autostrada A1, şoseaua s-a încreţit din cauza temperaturii extreme, iar şoferii sunt nevoiţi să încetinească pe unele porţiuni de drum.
Probleme sunt şi în judeţul Iaşi. Asfaltul de pe un drum judeţean s-a ridicat jumătate de metru.
În aceste zile, temperatura la nivelul solului este de peste 70 de grade celsius. Din acest motiv, asfaltul devine mai moale şi este deformat cu uşurinţă de maşinile de mare tonaj.