Explicaţia găsită de colegii vatmanului care a intrat cu tramvaiul în mai multe maşini, fără să frâneze
Vatmanul care a izbit cu tramvaiul mai multe maşini în sectorul 6 este anchetat şi de poliţişti, şi de superiorii lui. Bărbatul în vârstă de 46 de ani nu mai are voie să iasă pe traseu, iar dacă va fi găsit vinovat riscă să îşi piardă locul de muncă. Colegii i-au găsit, între timp, o scuză: pe şine ar fi fost iarbă proaspăt tăiată, iar tramvaiul ar fi patinat.
De Andre Rotaru la 04.05.2022, 20:19"În secunda respectivă nu am simţit decât izbitura. Singurul reflex pe care l-am avut a fost să îmi iau fata din spate, oarecum în braţe, s-o ţin strâns, ca să nu păţească ceva", povesteşte Bogdan, şoferul primei maşini lovite. Sunt momentele de groază prin care a trecut Bogdan, şoferul primei maşini lovite de tramvai în sectorul 6. Tamponul tramvaiului s-a înfipt chiar în portiera din spate. "Am văzut tramvaiul la o distanţă extraordinar de mare. Considerând că are o staţie de tramvai, are un semafor până la noi. Prima oară a spus că nu i-au ţinut frânele. La poliţie, în faţa poliţistului, a spus că nu ne-a observat", mai spune Bogdan.
Intersecţia unde tramvaiul a izbit mai multe maşini
La cinci zile de la accident, în intersecţie se circulă la fel ca înainte. Şoferii şi tramvaiele se claxonează reciproc, până când reuşesc să treacă. "Este foarte periculoasă. Nu are niciun sens. Trebuie mare atenţie la ea", crede un trecător.
"Marcajele de pe şosea le indică şoferilor că pot vira la stânga în această intersecţie. Pentru a face acest lucru trebuie să treacă, bineînţeles, linia de tramvai, dar şi să dea prioritate vehiculelor care vin din sens opus. Aşa se face că şoferii ajung să staţioneze chiar pe şine, iar la această situaţie, deja periculoasă, se adaugă şi faptul că uneori, semafoarele pur şi simplu nu funcţionează", arată Andre Rotaru, reporter Observator.
- Ce a pățit vatmanul care a intrat cu tramvaiul în mai multe maşini care aşteptau la semafor, în sectorul 6
- Un tramvai din Bucureşti a intrat în plin în mai multe maşini care aşteptau la semafor. Din cauza vitezei,...
- Fetele din Tecuci, lovite pe una dintre cele mai periculoase "treceri" din România. Pietonii se strecoară printre...
"Era pur şi simplu un viraj la stânga pe o stradă care este puternic circulată. Există exemple în cadrul acestei societăţi de vatmani care, din contră, vânează astfel de greşeli, mergând pe principiul că legea îl ocroteşte în caz de accident şi atunci nu mai contează, eşti pe şină, pot să îţi fac ce pot", spune Lucian Diniţă, fost şef Poliţia Rutieră.
Colegii vatmanului i-au găsit o scuză
Specialiştii STB au stabilit că sistemele de frânare ale tramvaiului funcţionau. Colegii vatmanului i-au găsit acestuia o scuză: iarba de pe şine. Întrebat dacă i s-a întâmplat vreodată să nu poată opri la timp, un vatman răspunde: "Da, da, da". Cauza? "Tunsul gazonului. Tunde gazonul şi nu îl ia, în saci".
Surse Observator spun că vatmanul în vârstă de 46 de ani lucra de aproximativ un an la STB. Este cercetat acum atât de superiorii lui cât şi de poliţişti şi, până la finalizarea cercetărilor, nu va mai putea să iasă pe traseu. Am încercat şi noi să îl contactăm, însă şi-a închis telefonul. Cum nimeni nu a fost rănit în urma impactului, poliţiştii nu au deschis un dosar penal.
Reacţia STB. Tramvaiul a fost verificat
Tramvaiul tip V3A-M, implicat în accident, a fost verificat de către echipa de întreținere a depoului, înainte de a ieși în traseu, constatându-se că acesta corespunde din punct de vedere tehnic, toate sistemele de frânare (frâna de staționare, frâna electrică de serviciu, frâna de urgență cu patina electromagnetică și frâna cu solenoid) fiind în parametri normali de funcționare.