Momentul în care maşina pe gaz comprimat a explodat în benzinăria din Pantelimon. Un angajat a murit pe loc
Explozia de la staţia GPL dintr-o benzinărie din Bucureşti a fost surprinsă de camerele de supraveghere. Incidentul în urma căruia un angajat al benzinăriei şi-a pierdut viaţa, iar şoferul a ajuns la spital în stare gravă ar fi fost provocat de o improvizaţie la sistemul de alimentare al maşinii.
De Laurenţiu Rădulescu la 22.05.2023, 13:29Imaginile au fost surprinse de camerele de supraveghere în dimineaţa zilei de duminică, în jurul orei 05:15. Şoferul a venit să alimenteze cele două butelii instalate în spatele autoturismului. A coborât din maşină şi a stat de vorbă cu unul dintre paznici. Între timp, persoana care aliment cu GNC s-a dus în spatele maşinii şi a început să alimenteze.
Norocul celei de-a treia persone a fost că nu a zăbovit stând de vorbă cu şoferul, mai mult de câteva clipe. A plecat, iar după 5 secunde a avut loc explozia. Şoferul a fost aruncat la aproape 10 metri depărtare şi este, în continuare, internat în stare gravă. Tânărul de 26 de ani care alimenta a murit aproape pe loc, spun medicii, fiind pur şi simplu pulverizat de suflul puternic al exploziei.
Urmează o anchetă destul de lungă pentru că, în primul rând, cele două butelii care au fost recuperate vor trebui să fie expertizate. Există informaţii potrivit cărora cel puţin una dintre butelii ar fi fost într-o stare precară, ruginită. Există posibilitatea ca acel gaz să fi declanşat întreaga explozie în coroborare cu o posibilă scânteie care ar fi putut avea loc la autoturism.
Automobilele pe GNC sunt rare în România
- Explozia mașinii pe gaz comprimat scoate la iveală un pericol ingorat. Cât de sigure sunt, de fapt, autoturismele...
- Explozie în Ilfov: Un bărbat a murit, iar altul a fost rănit, după ce o maşină pe GPL a explodat în timpul...
- ANIMAŢIE. Şofer mort, după ce o cisternă s-a ciocnit frontal cu un TIR. Nimeni nu a fost lăsat să se apropie pe...
Cele mai multe modele sunt fabricate special pentru consumul de metan. Se pot modifica şi cele pe benzină sau motorină, dar costurile sunt mari şi nu este rentabil. În România, echivalentul a un litru şi jumătate de combustibil costă 89 de eurocenţi. Faţă de maşinile cu gaz petrolier lichefiat, care are în componenţă propan şi butan, GNC-ul este format din metan. De aici şi puterea uriaşă a exploziei.
Experţii susţin că automobilele care funcţionează pe metan sunt la fel de sigure ca şi cele electrice, pe benzină sau motorină. Specialiştii atrag însă atenţia că rezervoarele trebuie verificate o dată pe an, mai ales cele vechi, ca să nu aibă micro-fisuri, iar instalaţiile să funcţioneze corect. Anchetatorii care încearcă acum să afle cauza exploziei iau în calcul şi o improvizaţie care a permis scurgerea de gaz.
În ultimii 5 ani, la nivel mondial au avut loc mai multe incidente cu asemenea maşini, toate chiar în timpul alimentării. În benzinării din Brazilia, India sau Guyana mai mulţi oameni şi-au pierdut viaţa în urma unor deflagraţii precum cea de lângă Bucureşti. De altfel, regula spune foarte clar că şoferul şi pasagerii trebuie să iasă din maşină, iar alimentarea se face doar de către personal specializat, tocmai din motive de siguranţă.