Noile autobuze electrice ale STB intră de sâmbătă pe trasee. Liniile pe care vor circula
Noile autobuze electrice încep să circule de mâine la Bucureşti. Primăria a cumpărat 100, dar numai câteva pleacă pe traseu. Primăria trebuie să cumpere staţii rapide de încărcare pentru a le folosi pe toate. Deocamdată, are doar o treime din cele clasice, care sunt, însă, mult mai lente. Cu ele, autobuzele au nevoie de 500 de ore ca îşi încarce complet bateriile.
De Andreea Milea la 08.12.2023, 19:53După ce au mers două săptămâni fără călători, pentru probe, primele autobuze electrice vor deschide uşile şi pentru pasageri. Vor intra pe traseul liniilor 330 şi 335, care trec prin centrul Capitalei ca să lege nordul de estul Capitalei.
Andreea Milea, reporter Observator: De mâine, 6 autobuze electrice vor plimba călători pe două linii STB. Pana la finalul anului incă 14 autobuze vor intra pe celelalte 11 trasee.
Noile autobuze full-electric au o autonomie de 300 de kilometri. Problema este că nu au fost livrate încă toate staţiile de încărcare lente.
Andreea Milea, reporter Observator: 30 de astfel de staţii lente au ajuns la Bucureşti şi pot încărca bateria unui autobuz în aproape 5 ore. Cu mult mai mult dacă ne gândim că o staţie rapidă face acelaşi lucru în mai puţin de o oră.
- Benzi unice în Bucureşti pe bulevardele Aviatorilor şi Regele Mihai şi pe Şoseaua Kiseleff. Şoferii sunt...
- Când ar putea circula bucureştenii cu noile autobuze electrice. Anunţul lui Nicuşor Dan
- Mărturia unei românce din Dublin, după prăpădul lăsat în urmă de oamenii care au protestat: "Au spart...
Noile autobuze full-electric au o autonomie de 300 de kilometri
Fără ele nu pot să iasă pe traseu toate autobuzele electrice pentru că au nevoie de mult timp de încărcare. Staţiile lente vor fi montate în autobaze, iar cele rapide vor fi instalate la capete de linie. Pentru asta, Primăria Capitalei trebuie să facă o nouă investiţie.
Nicuşor Dan, primarul Capitalei: Noi vrem să le avem rapide ca să le scoatem mai repede şi în primăvară o să fie sistemul complet.
Viceprimarul nu este atât de sigur.
Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: Optimist as spune în primele luni ale anului viitor să avem totul funcţional pe traseu. Depinde ft mult de infrastructura de alimentare cu energie electrice.
Municipalitatea are în plan să cumpere mai puţin de 50 de staţii rapide pentru cele 100 de autobuze.
Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: Va scurta drumul, parcursul autobuzelor de la aproximativ 40 de minute la 15 minute deci avem un câştig de 20 de minute pe acel tronson. S-au făcut teste cu ele îcărcate la capacitate maximă, s-au făcut teste de anduranţă, în depouri și de o săptămână facem teste reale cu cetăţeni. Am scos două autobuze pe linia 330 pentru a vedea cum se comportă în trafic. Staţiile de încărcare vor fi în autobaze acolo unde sunt staţionate. Staţiile rapide se vor muta la capete de linie, acolo unde este zona de întoarcere. E posibil să fie necesar mai puțin de jumătate din câte sunt cele lente pentru că ele pot deservi mai multe autovehicule pe un cap de linie faţă de cele lente.