Reacţia unui italian care a circulat cu primul tren nou cumpărat în ultimii 22 de ani
Primul tren nou, cumpărat de stat în ultimii 22 de ani, a făcut astăzi o cursă demonstrativă Bucureşti - Braşov. Garnitura nu are unde să atingă, însă, viteza maximă de 160 de kilometri pe oră. La bordul ei s-au urcat premierul şi ministrul transporturilor, care au lăudat vagoanele. În schimb, călătorii străini nu au cosiderat că ar fi ceva deosebit de admirat.
De Florentina Lazăr la 20.11.2024, 19:30Noul tren a plecat la nouă şi jumătate din Bucureşti, dar nu acesta va fi orarul lui. Programul de astăzi a fost adaptat pentru Marcel Ciolacu şi Sorin Grindeanu.
Până pe 14 decembrie, trenul va pleca în fiecare dimineaţă de aici, din Gara de Nord din Capitală la 5 şi 40 de minute şi se va opri în toate staţiunile de pe Valea Prahovei. Preţul unui bilet este de 63 de lei la clasa a II a şi 91 de lei la clasa I.
Primul tren electric în România
Trenul a mers cu 140 de kilometri pe oră doar până la Ploieşti, după care au început restricţiile - 20 pe oră în unele zone.De altfel, din cei peste 10.000 de kilometri de cale ferată, doar pe 350 garniturile ating viteza maximă. Coradia Alstom are şase vagoane, 351 de locuri, podea coborâtă şi ecrane pe care călătorii văd locaţia în timp real.
- Prima cursă București Nord - Brașov pentru trenul de ultimă generație al CFR Călători. Ce program are
- Cât costă un bilet București - Brașov cu noul tren electric Alstom Coradia. A plecat în prima cursă miercuri...
- Primul tren electric Alstom Coradia care poate atinge 160 km/oră va fi pus în funcţiune miercuri. Pe ce rută va...
"E foarte nou în comparaţie cu celelalte trenuri pe care le aveţi aici. De exemplu, în Italia avem trenuri foarte similare cu acesta", spune un turist italian.
"Foarte bine pus la punct, e ceva nou pentru România şi să sperăm că o să vină mai multe. Erau puţin mai greoaie, dezordonate, neîngrijite", spune un alt călător.
Noile trenuri vor face legătura între Bucureşti şi cele mai mari oraşe din provincie. Fac parte dintr-un proiect de înnoire a parcului rulant, în valoare de un miliard 700 de milioane lei.
"Următoarea garnitură de tren o să vină in luna decembrie. Pe parcursul anului 2025, până în ianuarie 2026, în 13 luni, urmează să vină alte 37 de garnituri de tren noi. Prima spre Braşov, următoarele spre Constanţa", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Jumătate dintre vagoanele și locomotivele CFR ar trebui casate, iar 85% dintre linii, reparate şi modernizate. Anul trecut, trenurile companiei de stat au acumulat aproape patru ani de întârzieri în doar opt luni şi au atins viteza medie de 45 de kilometri pe oră.