Antena LIVE

Curs valutar

Video

Tensiunea din Marea Roşie scumpeşte produsele chinezeşti. Vasele cargo sunt nevoite să ocolească întregul continent african

Produse chinezeşti mai scumpe şi cu întârzieri uriaşe la livrare în România. Este efectul situaţiei tensionate din Marea Roşie, unde rebelii Houthi au luat la ţintă navele comerciale. Ca să evite riscurile, transportatorii au fost nevoiţi să schimbe ruta prin sudul Africii, ceea ce a dus la trasee mai lungi şi costuri mai mari.  

De la 06.02.2024, 20:26
WhatsApp
Vezi și:

"Made in China" era până de curând garanţia produselor la preţuri mici. Odată cu tensiunile din Yemen, situaţia s-a schimbat. 

Cristina Niţă, reporter Observator: Costul unui container care venea din China până în Portul Constanţa, înainte de începerea conflictului, era de 2500-3000 de dolari. Acum a ajuns să depăşeasca suma de 6500 de dolari. 

Vasele cargo sunt nevoite să ocolească întregul continent african

Şi nu sunt singurele majorări de tarife. 

Pe acelaşi subiect

Alexandru Sîntu, reprezentant firmă de shipping: Valoarea asigurării unei nave a crescut de până la 70 de ori. Principalii armatori au decis să ocolească zona de conflict. 

Navele cu importuri din Asia fac un ocol de aproximativ 4300 de mile marine. Înainte ajungeau la noi prin Marea Roşie, Canalul Suez, Strâmtoarea Bosfor şi Marea Neagră. 

Acum, cele mai multe vase cargo au un traseu care lungeşte durata în care navighează prin sudul Africii cu până la 15 zile. Sunt nevoite să ocolească întregul continent african şi să străbată toată Marea Mediterană ca să poată ajunge într-un final în Portul Constanţa. 

Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor: S-a luat această decizie pentru că, la ora asta în care vorbim, toate societăţile de asigurare practic nu mai asigură navele şi mărfurile pentru zona Mării Roşii. Miliţiile houthi atacă navele, atacă orice fel de navă, sub orice fel de pavilion. 

Romeo, director general: Sunt două săptămâni în plus de combustibil, două săptămâni în plus de hrană pentru echipaj, consumabile, două săptămâni de salarii pentru echipajul navei respective. Într-un final, costurile astea s-ar putea proiecta în preţul produselor care ajung în magazine, în magazine de retail. 

În consecinţă, şi programul livrărilor este mult decalat. 

Romeo, director general: Vorbim de mărfuri care vin în cantităţi mari. Vorbim de petrol, vorbim de mărfuri vrac. Şi maşinile care, autovehiculele care sunt cu vapoarele, astea vin numai cu navele din Asia. 

Claudiu Vuţă, director comercial operator portuar: În viitor preconizez că va fi şi un efect inflaţionist care va afecta consumatorii. Nu într-o asemenea măsură încât să spunem că nu vor fi accesibile acele produse, probabil discutăm de 1, 2 procente. 

Cristian Lascu, director comercial companie de transport containere: Nu cred că vom asista la o lipsă a produselor din rafturi, în magazinele din România, chiar dacă Asia, în principal China, reprezintă un furnizor important pentru piaţa Europeană cu privire la orice tip de produs. Vor exista pieţe energente în Europa care vom compensa acest deficit de mărfuri, cum ar fi Turcia sau alte ţări europene. 

Întârzierile, însă, scumpirile şi lipsa imediată a unor piese de schimb ar putea determina cumpărătorii români să se îndrepte spre produse autohtone. 

Tânăr: Mă afectează, de exemplu, prin achiziţionarea panourilor fotovoltaice. Clientul vrea să fie treaba făcută, dar tu nu ai echipamentele necesare, invertor, panouri şi aşa mai departe. 

În ultimele luni, rebelii Houthi au ţintit mai multe nave comerciale. Un marinar român, care facea parte din echipajul unui vas, este şi acum ținut ostatic.

Cristina Niță

Ce iubesc la profesia asta? E simplu. Faptul că nicio zi nu seamănă cu cealaltă. ...

chinezi produse marea rosie
Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Peste ce a dat un instalator care făcea reparații într-o vilă. S-a...
Fanatik.ro
Publicat 21.11.2024
Colonel american: Rusia are tot dreptul să atace NATO acum
spotmedia.ro
Publicat 21.11.2024
Culmea birocrației: O fetiță trecută, din greșeală, băiat în certificatul...
spotmedia.ro
Publicat 20.11.2024
Ce se întâmplă cu toți pensionarii din România cu pensii mai mici de 3.000 de...
Gandul
Publicat 21.11.2024
Lasconi şi Simion, la podcastul comediantului „Micutzu”. „Îmi vine să vă...
Adevărul
Publicat 21.11.2024
Ce a transmis fiica Elenei Lasconi după apariția la dezbaterea prezidențială....
A1
Publicat 21.11.2024
Horoscopul zilei de 22 noiembrie 2024. Racii își pot transforma pasiunile...
CaTine
Publicat 21.11.2024
Bianca Drăgușanu, primele declarații după ce poliția a fost chemată la...
spynews.ro
Publicat 21.11.2024
Uluitor! Încă o țară merge la TAS împotriva României
GSP
Publicat 21.11.2024
Clădirea emblematică din București, demolată. Palatul impunător a fost...
Click.ro
Publicat 21.11.2024
Temperatura ideală pentru centrala termică. La cât să o setezi pentru a nu-ți...
Useit
Publicat 19.11.2024
Care este numele real al lui Culiță Sterp. Ce apare în buletinul lui, de fapt
Redacţia.ro
Publicat 21.11.2024
Super-armele cerute insistent de Ucraina Occidentului și cum au influențat ele...
libertatea.ro
Publicat 21.11.2024
Coldplay a lansat videoclipul piesei „The Karate Kid”. Formația a colaborat...
ZU
Publicat 21.11.2024
Paste cu broccoli și măsline. Rețetă simplă și hrănitoare
Hello taste
Publicat 21.11.2024
Mononucleoza infecțioasă la copii: cauze, simptome și tratament
Deparinti
Publicat 21.11.2024
Problema numărul 1 a României, în viziunea lui Kelemen Hunor:...
ziare.com
Publicat 21.11.2024
Adamari López a împărtășit detalii picante din relația cu Toni Costa....
Happy
Publicat 21.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Operația cu laser pentru dinți. La ce se folosește în stomatologie
Medicool
Publicat 21.11.2024