Un drum din Timiş a fost reciclat ecologic, cu o viteză record. "Aici se întâmplă toată minunea"
Nu suntem campioni la reciclare, în general, dar am ajuns să reciclăm... asfaltul. Pe un drum din Timiş, modernizarea carosabilului se face printr-un procedeu ecologic, cu pierderi zero. Practic, putem spune că se foloseşte... materialul clientului. Costurile sunt mai mici, iar viteza de asfaltare este spectaculoasă: 500 - 600 de metri de bandă pe zi.
De Iulia Pop la 24.08.2021, 21:47"Ăsta este cel mai important utilaj, unde se întamplă toată minunea. El frezează o parte din asfaltul existent şi îl amestecă cu criblura" - Aşa apare asfaltul proaspăt pe un drum din Timiş. Specialiştii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara lucrează acum pe o şosea care nu a fost proiectată pentru un trafic intens şi unde se pretează astfel de lucrări.
"În această cisternă avem apă. În cisterna următoare avem o emulsie bituminoasă, care şi aceasta este cuplată la reciclatorul din spate şi acesta îşi face singur dozajul de compoziţie", explică muncitorii.
Dozaj care a fost stabilit iniţial în laboratorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri.
În cât timp poate fi folosit asfaltul reciclat, după turnare
- Un bucureştean a făcut solicitări simultan către Guvern, Primăria Capitalei şi Comisia Europeană. În cât...
- Mașină, la un pas de a fi înghițită de asfalt pe un bulevard din Craiova. Autoturismul a rămas suspendat cu...
- Şosele ca după bombardament odată cu venirea primăverii. Cel mai circulat drum naţional din Gorj, coşmar pentru...
Iulia Pop - reporter Observator: În doar câteva minute, utilajul lasă în urma sa un strat nou de asfalt care urmează să fie nivelat, iar după ce se usucă va arăta exact ca acesta. Iar în 2 - 3 ore poate fi folosit.
Procedura se numeşte reciclare "in situ", adică pe teren, sau reciclare la rece.
Mihai Dobrescu – șef secție producție drumuri, DRDP Timișoara: Principalul avantaj este viteza de lucru, merge foarte repede, în jur de 500 - 600 de metri liniari de bandă de circulaţie pe zi. Costurile sunt mult mai mici decât la o consolidare totală a drumului.
Deşi nu ştiu prea multe despre asfaltul reciclat, oamenii din zonă sunt încântaţi de ideea de a avea o şosea nouă în doar câteva zile.
Soluţia a mai fost folosită cu succes şi pe alte drumuri din Hunedoara sau pe DN 57, care leagă Orşova de Oraviţa.