Mastodonți aduși în Piața Victoriei. Zeci de TIR-iști protestează: cer eliminarea impozitării diurnelor și stoparea creșterii prețurilor la RCA
Zeci de șoferi de TIR protestează miercuri dimineața în București, în fața Guvernului, pentru a cere eliminarea impozitării diurnelor retroactiv și stoparea creșterii "nejustificate" a prețurilor pentru polițele RCA. Camionagii au mers în coloană pe Șoseaua Ștefan cel Mare din Capitală, claxonând fără întrerupere, la primele ore ale dimineții.
De Daniel Murărescu la 29.09.2021, 14:10UPDATE: "Ultima oră! UNTRR merge mai departe cu protestul, UNTRR nu a participat astăzi la întâlnirea de la Ministerul Finanțelor. Invităm pe toată lumea la protest și toate asociațiile pentru a decide mâine în piața Victoriei ce decizii vor fi luate", a transmis Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România.
Anunțul privind protestul din București, din 29 septembrie:
"Pentru protestul din data de 29.09.2021 privind diurna, vă informăm că intrarea în București spre Piața Victoriei se va face în intervalul 06:00 – 09:00, prin următoarele puncte: A1 - în dreptul liceului industrial Auto nr. 8, pe banda 1 de circulație / A2 - pe Bdul Theodor Pallady, în dreptul Policolor / DN1 - la Fântâna Miorița / DN2 - Șoseaua Colentina, în dreptul parcului Plumbuita, pe banda de circulație.
- Protest masiv al transportatorilor. Șoferii de TIR amenință că vor bloca drumuri din întreaga țară
- Britanicii s-au luat la bătaie din cauza şoferilor români. Cozi uriaşe în benzinării şi supermarketuri pentru...
- Răzbunarea migranților. Șoferii europeni râd de vizele pe 3 luni oferite de britanici: Își bat joc de noi. Să...
Toți participanții care sosesc cu vehicule trebuie sa aibă în parbriz o pancartă cu mesajul PROTEST DIURNĂ. Protestul va avea loc între orele 09:00 – 15:00. UNTRR a produs 170 de materiale pentru protest (bannere de pus în camion, bannere din pânză de legat pe camion și pancarte – grafica acestora o puteți regăsi mai jos) și vor fi distribuite în ziua protestului de către angajații UNTRR. Totodată, în piața Victoriei o să fie prezentă o dubă semnalizată cu logo-ul UNTRR unde veți putea găsi și alte materiale logistice".
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) anunțase că va participa miercuri, 29 septembrie, la o acțiune de protest pentru a cere soluționarea problemelor din Transporturi, însă ulterior s-a retras, în urma discuțiilor cu ministrul de Finanțe Dan Vîlceanu. În loc de 5.000 de persoane/autovehicule vor mai putea participa doar 100, conform noilor reguli impuse pentru Capitală. Protestul se va desfășura între orele 9.00-15.00, cu 100 de capete tractor, în fața sediului Guvernului. La protest anunțaseră că vor participa transportatori din toate organizațiile și asociațiile patronale: COTAR, UNTRR, APTE 2002, ARTRI, FORT, APULUM, și ATM BUCOVINA.
De ce protestează TIR-iștii în București
Potrivit sindicaliștilor, principalele probleme pe care trebuie să le rezolve Guvernul și Parlamentul României, pentru a salva Transporturile, sunt: eliminarea impozitării diurnelor retroactiv, pe ultimii 5 ani; despăgubirile care nu li s-au plătit miilor de șoferi care au ajuns în service-urile auto, în ultimul an, și stoparea creșterii nejustificate a prețurilor pentru polițele RCA.
Dacă aceste probleme nu se for rezolva, în cel mai scurt timp, acțiunile de protest vor fi organizate în toată țara, respectând numărul maxim de participanți. Se pot organiza proteste simultan, în sute de locuri din țară, cu zeci de mii de mașini, se arăta într-un comunicat COTAR.
Ce vor sindicaliștii din Transporturi
România este singurul stat european care impozitează diurna, în timp ce state din Europa de Est, precum Polonia, Lituania sau Ungaria, adoptă în mod constant măsuri de protecție a transportatorilor proprii. Efectele acestei decizii fiscale sunt devastatoare, cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de vreo firmă. Totodată, Guvernul impune plasarea în carantină a șoferilor profesioniști care revin din țări roșii și galbene din punct de vedere al gradului de risc de contaminare cu COVID-19 dacă nu sunt vaccinați sau nu avut COVID-19 în ultimele 3 luni. Această constrângere stabilită de guvern este unică în Europa și perturbă grav activitatea de transport rutier.
Șoferii profesioniști sunt exceptați de la măsura carantinei în toate țările, cu scopul de a menține lanțurile de aprovizionare cu marfă, așa cum de altfel recomandă și Comisia Europeană, care a creat în acest sens “culoare verzi” și a indicat clar exceptarea de la carantinare a șoferilor profesioniști.
Transportul rutier este un sector economic esențial al României, având o contribuție la exportul de servicii de peste 22,3 miliarde euro în ultimii 4 ani. Transportul rutier și serviciile conexe generează circa 5% din PIB-ul României și angajează peste 350.000 de persoane.