Dintr-un pod intens circulat din Prejmer au început să cadă bucăți de tencuială. Ce au descoperit muncitorii chemați să-l repare
Ce se poate ascunde sub asfalt, în structura de rezistență a unui pod aparent sigur pentru traficul rutier? Adevărate capcane care ne pun vieţile în pericol. Au descoperit acest lucru constructorii care s-au apucat de reparații de rutină la un pod extrem de circulat din judeţul Braşov. Obiectivul urmează acum să intre în lucrări de reabilitare extrem de ample. O echipă Observator a aflat viciile ascunse pe care nimeni nu le-a sesizat până când din pod nu au ajuns să cadă efectiv bucăţi de tencuială.
De Claudiu Loghin la 15.09.2022, 16:54În apropierea localității Prejmer, două drumuri naţionale extrem de circulate se întâlnesc aici, iar punctul central este un pod de aproximativ 70 de metri lungime.
Claudiu Loghin, reporter: Podul a fost construit în 1984, cu o durată de exploatare de 50 de ani. Așa arată, însă, după doar 38 de ani, zona verticală a uneia din grinzile de rezistență, inima acestui pod.
Problemele au ieșit la iveală după ce din pod au început să cadă, chiar pe şosea și pe calea ferată, bucăți de tencuială. Constructorii s-au apucat de reparații și așa au descoperit vicii ascunse extrem de grave în structura de rezistență a podului.
Tudor Duțu, director DRDP Brașov: Apele nu au mai avut o scurgere normală, au afectat structura de rezistență a grinzilor foarte grav. S-a măcinat betonul, a rămas doar fierul beton de arătură. Rezistența acestei grinzi este exact pe structura verticală, pe care o vedeți mâncată. Atât aici, cât și dincolo, ea nu mai există.
- "Tremură, tremură, așa, se mișcă!". Podul istoric de la Sighetu Marmației, care face legătura între România...
- "E fărâmat, e dezastru". Podul spre Vama Siret, la un pas să se prăbușească. Peste el trec zilnic sute de...
- Celebrul Pod al Minciunilor din Sibiu intră în reparații. Atracția turistică a suferit mai multe daune la...
Mihai Rozorea, manager de proiect: Grinzile cu fâșii cu goluri au fost foarte uzitate, în anii 80. Dacă acest tip de grinzi nu are goluri de aerisire sau dacă acelea sunt colmatate, apele meteoric se infiltrează în ele și rămân acolo. Iar în ani, în cicluri de îngheț-dezgheț, după precipitații, ele ajung să corodeze grinzile din interior.
Grinzile distruse vor fi înlocuite, iar experții verifică acum întreaga structură a podului. Circulația rutieră va fi complet blocată. Deocamdată, pe pod au voie doar vehiculele cu masa autorizată de până la 3,5 tone. Restricție pe care nu o respectă însă toți șoferii.
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Brașov administrează drumurile naționale și autostrăzile din cinci județe, aflate în centrul țării. Potrivit statisticilor, nu mai puțin de cinci poduri din această zonă au nevoie de intervenții urgente de reabilitare.