Care sunt cauzele principale ale accidentelor. Expert în siguranţă rutieră: "Sunt urmare a unor comportamente greşite, comportamente care se repetă în timp"
Şoselele din România sunt mai periculoase decât zonele de război. Numai în weekendul care a trecut, 28 de oameni au murit în accidente rutiere grave. E cel mai negru bilanţ din ultimii doi ani de la noi din ţară. Soluţia ministrului de Interne? Şoferii să se grăbească mai încet!
De Corina Matlinschi la 27.07.2021, 09:39În doar trei zile, 28 de oameni şi-au pierdut viaţa, în 35 de accidente produse în 9 judeţe.
Cauzele producerii accidentelor sunt multiple, de la viteza excesivă şi până la nerespectarea celor mai elementare reguli de siguranţă în trafic.
Cristian Sandu - psiholog, expert în siguranţă rutieră: "Toate accidentele care se întâmplă nu sunt pânâ la urmă un accident, ci sunt urmare a unor comportamente greşite, comportamente care se repetă în timp".
Daniel Zontea - poliţist rutier: "Noi într-un weekend, intr-o perioada destul de scurta de timp, am reusit sa ne apropiem de cifra soldatilor romani pierduti in teatrele de operatiuni".
- 28 de oameni au murit în accidente pe șoselele din România, în ultimele 3 zile. Care sunt principalele cauze ale...
- Victimele care au supravieţuit cumplitului accident din Bacău, consiliate psihologic ca să-şi revină după tragedie
- Două TIR-uri cu porci s-au răsturnat pe Valea Oltului și A2. Bietele animale au luat-o la fugă pe șosea
Din nefericire pentru toată lumea, şoferii nu mai sunt speriaţi nici de sancţiuni. Au învăţat cum să le conteste şi cum să-şi păstreze carnetul de conducere cât mai mult timp după suspendare. De altfel, doar în weekendul trecut, aproape două mii de şoferi au rămas fără permise. Cu toate acestea, poliţiştii nu sunt satisfăcuţi de efectul pe care îl produc asupra conducătorilor auto.
Tragedii în lanţ pe şoselele României
Daniel Zontea - poliţist rutier: "Eficienţa mea se termină acolo unde se termină şi câmpul meu vizual. După ce conducătorul auto a depăşit echipajul de poliţiei, dacă el are în gând să circule în continuare cu viteză sau să facă depăşiri, o va face în continuare".
Agenţii consideră că modernizarea drumurilor nu implică, automat, şi disciplina în trafic.
Lucian Diniţă, fost şef al Poliţiei Rutiere: "Cu cât modernizezi, să arate ca afară, nu fac nimic altceva decât să-i îmbie pe toți să fugă cu mașinile. Mai ales dacă sunt și puternice".
După tragediile în lanţ de pe şosele, ministrul de interne are un mesaj pentru şoferi.
Lucian Bode, ministrul de Interne: "Să circule cu prudență! Este o vorbă românească, grăbiți-vă încet".
Lucian Diniţă, fost şef al Poliţiei Rutiere: "Cum a spus ministrul de Interne, că "vom face tot ce ne stă în putință", adică ce? Nimic!"
România continuă să se situeze pe prima poziţie în clasamentul european la numărul de decese produse în accidentele rutiere. Cel mai recent bilanţ a fost întocmit anul trecut şi arată că - la noi în ţară - 85 de oameni dintr-un milion îşi pierd viaţa în astfel de accidente. Dublu faţă de media europeană.