Construirea unui drum expres din Transilvania, amânată din cauza animalelor sălbatice inexistente: "Ne-a disperat. Mergem numai pe naţionale, ne rupem gâtul cu ele de drumuri"
De dragul râşilor, urşilor şi lupilor, autorităţile amână construirea unui drum de legătură esenţial pentru şoferii care circulă pe autostrada Transilvania. Deşi nimeni n-a văzut animalele prin zonă, cel puţin nu în ultima perioadă, Ministerul Mediului spune că şi-ar putea face apariţia, la un moment dat. Până se lămuresc autorităţile care-i treaba, maşinile fac un ocol de peste 50 de kilometri şi pierd mai bine de o oră în traficul aglomerat din Cluj Napoca
De Redactia Observator la 06.07.2021, 08:42Drumul a cărui construire a fost amânată cu un an ar scurta cu o oră traseul şoferilor care merg spre nord. Şoferii aud că lupii, urşii şi râşii ar fi de vină, însă nu-şi aduc aminte să se fi intersectat cu vreunul pe traseul Autostrăzii Transilvania.
"Câteva căprioare am văzut, câţiva iepuri, cred că nu afectează aşa de mult", spune un cetăţean.
Oamenii sunt nemulţumiţi de amânarea lucrărilor
Zona toată e un câmp. Tocmai pe aici ar urma să fie construită legătura dintre Autostrada Transilvania şi DN1, cea mai circulată arteră a ţării. Un drum care i-ar scăpa pe şoferii de camioane de ocolul de mai bine de 50 de kilometri pe care acum sunt nevoiţi să-l facă, dar şi de traversarea oraşului Cluj-Napoca de la un capăt la altul.
- Autostrada Nordului rămâne la stadiul de proiect. Licitaţia pentru tronsonul dintre Baia Mare şi Bistrița a fost...
- A primit undă verde încă un tronson din autostrada care trece Carpaţii: cei 30 de km ne costă 1,7 miliarde de lei
- China ar putea lua teritoriu de la Muntenegru, dacă statul din Balcani nu va plăti o tranșă de împrumut pentru...
"Ne-a disperat cu amânatul. Mergem numai pe naţionale, ne rupem gâtul cu ele de drumuri", spune o altă persoană.
Drumul expres va porni din DN1 fix dintre localităţile Martineşti şi Tureni. Traseul acestuia către autostradă va fi în linie dreaptă peste aceste terenuri agricole. Vorbim despre o distanţă de 4 km cu plantatii doar de porumb, grâu şi in unele locuri rapiţă.
Deşi e clar că animale mari nu trăiesc în acea zonă, cei de la Mediu spun că grija e de fapt pentru culoarele de deplasare ale sălbăticiunilor. Aşa că, deocamdată, Compania de Drumuri a pus stop licitaţiei pentru construirea rutei.
"APM Cluj a solicitat un studiu care să prezinte o imagine generală asupra zonei și a modului în care aceasta poate fi afectată în contextul existenței în zonele învecinate a unor populații semnificative de specii protejate la nivel european", spun autorităţile de mediu.
Dar în zonă nu sunt nici specii protejate şi nici arii naturale care să impună realizarea unor asemenea studii de mediu, îi contrazic reprezentanţii societăţii civile.
"Aici vorbim de un drum scurt, intr-o zona antropizată, doar terenuri agricole. Şi atunci mi se pare exces de zel, probabil este doar o dorinţă a unor birocraţi de a se acoperi din toate punctele de vedere de încă o hârtie, care să ne spuna "da domnule, e ok". Doar fermierii se bucură de amânarea proiectului, nemulţumiţi de banii pe care i-ar primi la expropriere.", a spus Ionuţ Ciurea, reprezentant Asociaţia Pro Infrastructura.
Construirea drumului expres va costa 55,3 milioane de euro, iar lucrarea ar trebui să dureze trei ani. APM Cluj a solicitat un studiu care să prezinte o imagine generală asupra zonei și a modului în care aceasta poate fi afectată în contextul existenței în zonele învecinate a unor populații semnificative de specii protejate la nivel european.