Mecanicii de locomotivă de la CFR, în pat cu gândacii. Cum arată spaţiile de odihnă din depouri
În ţara în care trenurile întârzie şase ani într-un an atunci când garniturile nu deraiază, angajaţii CFR rup tăcerea! Mecanicii de locomotive au filmat, cu telefoanele mobile, cum arată spaţiile lor de odihnă din depouri. Oamenii, de care depinde de altfel viaţa a mii de călători, sunt nevoiţi să doarmă printre gândaci, în paturi murdare şi în clădiri care stau să cadă.
De Redactia Observator la 06.10.2019, 00:31În ţara în care trenurile întârzie şase ani într-un an atunci când garniturile nu deraiază, angajaţii CFR rup tăcerea! Mecanicii de locomotive au filmat, cu telefoanele mobile, cum arată spaţiile lor de odihnă din depouri. Oamenii, de care depinde de altfel viaţa a mii de călători, sunt nevoiţi să doarmă printre gândaci, în paturi murdare şi în clădiri care stau să cadă.
Depoul Griviţa, Bucureşti. Cel mai mare din ţară , locul unde mecanicii de locomotive se odihnesc între două curse. Imaginile au fost surprinse de unul dintre mecanici care după ore grele de muncă a avut o altă treabă: să vâneze gândaci. Şi nu sunt singurele probleme. Oamenii sunt nevoiţi să dormă pe saltele murdare, în dormitoare cu pereţi scorojiţi şi plini de mucegai.
Situaţia e la fel şi în alte locuri din ţară. La Târgu Jiu, clădirile arată ca după bombardament
Mecanicii spun că s-au obişnuit să doarmă câte puţin, pe unde apucă şi asta deşi în mâinile lor stau destinele a mii de călători.
În regulamentul Ministerului Transporturilor care îi vizează pe angajaţii CFR scrie negru pe alb că angajatorul este obligat să asigure personalului condiţii corespunzătoare de confort în spaţiile de cazare astfel încât recuperarea să fie cât mai eficientă. În realitate însă, în aceste spaţii de cazare nu s-a mai investit de zeci de ani.
Reprezentanţii CFR susţin, totuşi, că toate spaţiile de cazare respectă condiţiile minime de curăţenie.
Compania are 1880 de mecanici angajaţi cu salarii care pleacă de la trei mii de lei. În toată ţara sunt 12 depouri care, cel puţin pe hârtie, au prevăzute spaţii de odihnă.
Lipsurile Companiei Feroviare ies la iveală din ce în ce mai des şi arată dimensiunea dezastrului. Un raport recent al Comisiei Europene ne plasează pe ultimele locuri în ceea ce priveşte calitatea serviciilor de transport pe calea ferată.