Metroul din Bucureşti, neîncăpător pentru marea de oameni care depind de el
Atenţie, se închid uşile! În nas, chiar, pentru sute de oameni care nu mai prind loc şi trebuie să aştepte următorul tren.
De Redactia Observator la 26.03.2018, 21:40- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Atenţie, se închid uşile! În nas, chiar, pentru sute de oameni care nu mai prind loc şi trebuie să aştepte următorul tren. Metroul din Bucureşti a devenit neîncăpător pentru marea de oameni care depind de el, ca să ajungă la serviciu. Culmea, o fac ca să evite traficul infernal de pe şosele.
Ora opt dimineaţa, pasajul Unirii. Este tunelul din centrul Bucureştiului care leagă două magistrale de metrou. Este bătut, zilnic, de zeci de mii de oameni. Mulţi merg spre Pipera, cea mai înfloritoare zonă de birouri a capitalei.
Dar drumul celor care merg spre serviciu pe sub pământ e de coşmar. Infrastructura subterană nu a ţinut pasul cu ritmul dezvoltării capitalei.
Staţiile nu au fost proiectate pentru un asemenea flux de călători. O spune un fost şef Metrorex: "O linie de metrou este gândită, de regulă, la o capacitate de circa 50.000 de călători pe oră şi sens. Ori la Pipera, dacă discutăm de vârful de la ora 10:00, probabil sunt peste 100.000 de călători, cărora cu greu le faci faţă şi oamenii, pe bună dreptate, se plâng de aglomeraţia care există acolo."
Anul trecut la staţia de metrou Pipera s-a înregistrat recordul absolut de validări. Peste jumătate de milion de oameni au trecut, într-o singură lună, prin aceste porţi de acces.
Reprezentanţii Metrorex spun că, pe magistralele 1, 2 şi 3, au fost introduse în circulație noi trenuri. Iar personalul a fost şi el suplimentat.
Soluţiile salvatoare ar fi în curtea vecinilor: "Ar putea să se gândească, în acelaşi timp, şi angajatorii. De pildă, pot să discute între ei şi să stabilească un program aleatoriu pentru salariaţii lor. Unii să înceapă la 9:00, alţii la 9:30, alţii la 10:00."
La Ministerul Transporturilor, situaţia e clară. Şi fără rezolvare, aparent.
Dacă un singur tren se defectează, situaţia devine dramatică, iar oamenii ajung, la propriu, să se calce în picioare în staţiile de metrou. Ultima dată, s-a întâmplat acum o săptămână.