Nervii şoferilor, puşi la încercare şi în vestul ţării. Când ar putea fi gata centura ocolitoare a Timişoarei
Trafic infernal ca-n București găsim și în alte oraşe, în Timișoara de exemplu. Orașul de pe Bega e "fruncea" când vine vorba de ambuteiaje și timp petrecut în mașină. Poate că bănățenii sunt oameni mai molcomi, însă lipsa şoselei de centură şi a pasajelor din oraș îi face până și pe ei să-și piardă cumpătul.
De Iulia Pop la 26.11.2021, 21:24Pentru locuitorii din Timişoara ziua începe cu o cursă. Una cu obstacole.
Şoferiţă: Neata. Ora 8:15, plecăm acum din Moșnița spre Timişoara
Cele mai aglomerate zone sunt intrările dinspre cartierele rezidentiale din Moșnița Nouă, Dumbrăvița sau Giroc.
Iulia Pop – reporter Observator: 8 şi 26 de minute. Plecăm acum din Giroc, localitate periurbană Timişoarei şi încercăm să ajungem la Aeroportul Internaţional Traian Vuia, un drum pe care, în mod normal ar trebui să îl parcurgem în 30 de minute. Ce inseamnă să mergi la aeroport la o oră de vârf, rămâne de văzut.
- Oraşul care s-ar putea goli de taxiuri din noaptea de Revelion. O nouă condiţie pentru maşini, de la 1 ianuarie
- Restricții de circulație în Capitală pentru organizarea ceremoniei de Ziua Națională
- Intervenţie de urgenţă în Pasajul Unirii din Capitală: peretele lateral, pe cale să se prăbuşească. Trafic...
Cei 16 kilometri par nesfârşiţi.
Iulia Pop reporter Observator: După un kilometru si jumătate dăm de primul blocaj. Ca să ne orientăm mai ușor poate că este indicat să folosim aplicaţiile pntru şoferi, asta ca să găsim o rută mai puţin aglomerată.
Şoferiţă: Am intrat în circulaţia din Timişoara, cozi pe ambele benzi, pe ambele sensuri aici vom sta 15 – 20 de minute.
Testul nervilor abia a început...
Şoferiţă: Ora 9 şi 5 minute, deci 50 de minute am făcut din Moşniţa, până în apropiere de centrul Timişoarei.
Iulia Pop reporter Observator: Ora 9. Suntem de 30 de minute în trafic şi mai avem de stat, de această dată avem în jur foarte multe vehicule de mare tonaj, asta pentru că tot traficul greu trece prin oraş, în lipsa unei şosele ocolitoare.
Iulia Pop, reporter Observator: Am ajuns la aeroport după o oră şi 12 minute, timp imposibil de estimat corect chiar şi de GPS. De ce este Timişoara un oraş sufocat?! În primul rând nu avem o şosea de centura completă şi nici pasaje care să unească principalele bulevarde. Arterele au fost concepute în urmă cu multe decenii, cand valorile de trafic de acum păreau un SF.
Dominic Fritz – primarul Timișoarei: Pe termen scurt nu exista o magie a geometriei... nu putem nici să micşorăm numărul maşinilor, nici să lărgim bulvardele.
Şofer: Oribil! Arată oribil pentru că multe străzi sunt inchise. Soluţia ar fi să rezolve centura.
Dominic Fritz – primarul Timișoarei: Important este să finalizăm inelele de trafic, inelul 4 cu pasajul Solventul, unde dăm drumul acum la lucrări, să se finalizeze centura în jurul oraşului , dar şi să investim în transportul în comun, ca oamenii să nu mai trebuiască să vină în centrul oraşului cu maşina.
Şoseaua ocolitoare a oraşului, care ar mai rezolva din probleme, e acum şantier. După ce ani la rând, drumul a fost ocolit, la propriu de aproape toți guvernații, lucrările au început într-un final în martie 2020. Abia acum, însă, se aştern primii cinci kilometri de asfalt. Lucrările ar fi trebuit finalizate în primăvara anului viitor, insă, așa cum se întâmplă pe toate marile şantiere, termenul are o primă amânare, până în decembrie 2022.