O barieră din București încurcă sute de mii de oameni. Șoferii stau pe loc și se uită în gol zeci de minute, în fiecare zi
O barieră şi sute de probleme. Trecerea de cale ferată din Pipera, care leagă oraşul de Bucureşti, ţine şoferii pe loc zeci de minute în fiecare zi. Ar fi soluţii ca să scăpăm de nervi şi ambuteiaje, spun specialiştii. De exemplu, construcţia unui pasaj suspendat, promis de autorităţi de cel puţin 12 ani. Însă, ca de fiecare dată, lucrurile rămân ca-n gară, blocate în birocraţie.
De Alexandra Marin la 02.11.2022, 19:50Ora nouă, trecerea de cale ferată din Pipera. Graniţa cu oraşul Voluntari e capăt de drum pentru şoferii care au avut treabă în această zonă. Barierele s-au blocat şi nu s-au mai ridicat după trecerea trenurilor. Patru bărbaţi încearcă să ridice braţele. Le dau ocol, trag de ele stânga-dreapta. În zadar. Iar situaţia se repetă cel puţin o dată pe săptămână. Sâmbătă, mai mulţi şoferi au forţat barierele care coborau, le-au lovit, iar una dintre ele nu s-a mai ridicat.
Alexandra Marin, reporter Observator: Săptămâna şi problema pentru deja faimoasă barieră din Pipera. Acesta este locul în care, zilnic, cei care lucrează în corporaţiile din nordul Capitalei şi au plătit sute de mii de euro pe apartamente sau case în Pipera trebuie să îndure o aglomeraţie de nedescris. Evident, lucrurile s-au înrăutăţit de când zona s-a agflomerat, iar investiţiile în infrastructura feroviară şi rutieră au rămas neschimbate.
Soluţia la îndemână şi ieftină ar fi modernizarea instalaţiei, dar şi aşa se formează cozi uriaşe la trecerea trenurilor.
Varianta scumpă şi mult discutată ar fi construcţia unui pasaj
- Pasajul Domneşti se deschide pe 15 noiembrie. Cum arată giratoriul suspendat de pe Centura Capitalei
- O barieră din nordul Bucureştiului, defectată de şoferii care au forţat trecerea. Un electrician a venit pe...
- Momentul în care un șofer din Maramureş forţează bariera pe centura Băii Mari, cu puţin timp înainte de...
De 12 ani autorităţile nu reuşesc însă să se pună de acord.
Ionuţ Ciurea, director Asociaţia Pro Infrastructură: Trebuie făcut un pasaj, fie pe deasupra, fie pe dedesubt. Autorităţile nu sunt în stare să facă asta. Cineva trebuie să-şi asume această investiţie. Acel cineva este unitatea teritorială care are cea mai mare putere financiară: Şi anume primăria Bucureşti. Este implicată şi compania de căi ferate, CFR, care trebuie să vină cu un aviz.
Ultima dată, soluţia pasajului a fost aruncată într-un sertar de primarul general, Nicuşor Dan. Edilul nu şi-ar fi dat avizul, pe motiv că zona este sufocată deja de prea multe lucrări.
Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2: Este un proiect complicat, ne trebuie un studiu de fezabilitate serios. Dără acest pasaj, chiar şi trenul metropolitan este o utopie. Am avut discuţii şi cu Banca Mondială care ar putea finanţa acest proiect. Cu siguranţă ar fi peste 100 de milioane de lei, peste costul pasajului de la Doamna Ghica.
Anul viitor ar începe studiul de fezabilitate, promite primarul Sectorului 2. Edilul ar fi dispus să plătească jumătate din investiţie. În schimb, contactaţi de reporterii Observator, reprezentanţii CFR n-au vrut să comenteze situaţia.