Povestea pasarelei din Mamaia: Cum s-a pierdut o investiție de 1.5 milioane de euro în apa mării
Pasarela din Mamaia, loc de promenadă şi selfiuri reuşite pentru turişti, a fost îngropată sub nisip şi demolată în mare parte. Mai mult, structura de rezistenţă ar putea fi afectată atât de mult încât construcţia n-ar mai putea fi reabilitată. Iar asta, în cifre seci, înseamnă un milion şi jumătate de euro pierduţi sub vraja mării.
De Andreea Filip la 28.09.2022, 19:54- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Construită cu mult tam-tam în 2012 de primarul Constanţei de atunci, Radu Mazăre, pasarela din Mamaia s-a transformat rapid într-un punct de atracţie pentru turişti şi localnici. 1,5 milioane de euro ne-a costat distracţia, bani publici de la Primărie, Ministerul Turismului şi Ministerul Dezvoltării. Azi, din măreaţa investiţie a mai rămas un ciot.
Andreea Filip, reporter Observator: Iniţial, pasarela din staţiunea Mamaia avea 420 de metri. În urma lucrările de înnisipare au rămas doar 150 de metri. Aceasta lega hotelurile din centrul staţiunii Mamaia de digul de larg.
Pasarela din Mamaia riscă să fie demolată
Bucăţile îngropate în nisip în ultimii doi ani sunt acum scoase la lumină pentru a fi duse la fier vechi. Aproape 300 de mii de lei plăteşte Primăria ca să scape de grămada de fier ruginit. Mai grav este că întreaga construcţie riscă să fie demolată.
- Pasarela din Mamaia riscă să fie demolată din cauza problemelor cu structura de rezistență. Muncitorii au...
- Vreme și prețuri avantajoase, pentru turiștii veniți la mare în sepembrie. Cât costă o noapte de cazare în...
- Turiștii, tot mai nemulțumiți de litoralul Mării Negre. Care sunt zonele din România care îi atrag pe cei care...
Luminița Lare, Primăria Constanţa: Anul trecut a fost efectuată o expertiză tehnică din care a reieşit, printre altele, necesitatea stabilirii gradului de coroziune a pilonilor de susţinere.
Potrivit surselor Observator, debarcaderul a fost cu probleme de la început. Nu doar că nu avea aviz de construire, dar în loc să fie făcut beton sau lemn, construcţia e în întregime din fier, un material uşor de distrus de apa sărată.
Bogdan Bola, fost șef Apele Române: În 2019 au mai fost făcute lucrări de reabilitare a acesteia. Pentru turişti ar însemna o atracţie în minus pentru staţiunea Mamaia. În momentul de faţă, ea arată deplorabil.
Nu e singurul loc de promenadă cu potenţial turistic uriaş din Mamaia care riscă să fie pierdut pentru totdeauna
Şi pasarela regală a fost îngropată sub tone de nisip în urmă cu un an pentru conservare. Pasarela ar trebui reabilitată, însă e prinsă la mijlocul unor neînţegeri între Ministerul Economiei şi cel al Culturii.
Bogdan Bola, fost șef Apele Române: Problema principală acolo e că nimeni nu are acte de proprietate asupra pasarelei regale. Depinde doar de nişte hârtii să se mişte la Bucureşti.
Pasarela regală a fost proiectată în stil modernist cu elemente mediteraneene. După Revoluţie, bijuteria a fost lăsată să se degradeze.