În curând, dacă expiră ITP-ul, se suspendă automat înmatricularea maşinii
Aproape trei mii de lei este sancţiunea-record pentru şoferii indisciplinaţi. Dar se poate ajunge chiar şi la închisoare.
De Redactia Observator la 08.02.2018, 21:44- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Aproape trei mii de lei este sancţiunea-record pentru şoferii indisciplinaţi. Dar se poate ajunge chiar şi la închisoare. Trei din 100 de maşini din România circulă fără inspecţia tehnică valabilă.
Când vă expiră ITP-ul? Este întrebarea de 20 de puncte de amendă. Şoferii care circulă fără inspecţia tehnică periodică la zi riscă sancţiuni-record. Psihologii au o explicaţie pentru "amnezia" şoferilor.
Statisticile arată că din 100 de maşini trase pe dreapta, trei au ITP-ul expirat sau falsificat. În plus, din 100 de maşini controlate, 25 la sută prezintă cel puţin o neconfirmitate din punct de vedere tehnic.
Din primăvară, ITP-ul expirat duce automat la suspendarea înmatriculării. Poliţiştii vor primi zi de zi, de la Registrul Auto Român, datele fiecărei maşini.
- Poliţiştii vor putea emite ordine de protecţie provizorii, pentru victimele agresiunilor în familie
- Elena Udrea a fost exmatriculată! Vedeta masterand a facultăţii de Teologie din Cluj Napoca n-a fost la niciun examen
- Statul e surd la nevoile persoanelor cu deficienţe de auz şi e primul care nu respectă legea
E cea mai mare amendă rutieră posibilă în România: 2900 de lei. Iar şoferii sunt la un pas şi de dosar penal dacă mai înaintează un singur metru cu maşina. Pentru a obţine noua inspecţie tehnică periodică, autoturismul va trebui dus la Registrul Auto Român cu o platformă auto. Evident, pe banii şoferilor.
Autorităţile au luat în calcul să îi anunţe pe şoferi, prin SMS sau email, când se ajunge la suspendarea înmatriculării. Ar fi fost chiar ieftin. O analiză mult mai atentă a arătat că aceleaşi autorităţi nu au datele de contact ale românilor.
Inspectorii RAR spun că 5 la sută din maşinile pe care le-au verificat anul trecut prezentau un pericol iminent de producere a unui accident.Cele mai multe aveau probleme majore la frânare şi direcţie.