Sute de gări din România, în ruină. Doar 42 din 800, modernizate
Rugină, ruine şi gunoaie. Atât a mai rămas din sute de gări din România, în care călătorii aşteaptă trenurile printre peroane distruse. Din peste 800 de staţii, câte sunt în total, doar 42 au fost modernizate prin mici investiţii în aproape 20 de ani, arată un raport oficial.
De Redactia Observator la 03.11.2019, 21:36Rugină, ruine şi gunoaie. Atât a mai rămas din sute de gări din România, în care călătorii aşteaptă trenurile printre peroane distruse. Din peste 800 de staţii, câte sunt în total, doar 42 au fost modernizate prin mici investiţii în aproape 20 de ani, arată un raport oficial. Chiar la doi paşi de Capitală, pe o rută folosită zilnic de navetişti, am găsit o imagine dezolantă.
Până ajung să înfrunte condiţiile din trenurile CFR, călătorii au de trecut o primă provocare: aşteptarea în gară. Am făcut şi noi un tur al staţiilor, pe ruta Bucureşti-Titu, folosită zilnic de mii de navetişti.
Suntem la aproximativ 10 kilometri de Capitală, în gara din Chitila. Este prima noastră oprire pe linia Bucureşti-Titu pentru a vedea exact care este starea gărilor din ţară. Dacă la exterior clădirea arată mai bine decât altele din ţară, la interior sala de aşteptare arată ca un spaţiu abandonat, cu doar opt scaune pentru călători, calorifere care parcă nu funcţionează şi pereţi scorojiţi.
Uşile sunt defecte, aşa că iarna frigul intră cu uşurinţă în încăpere. Pereţii murdari, plini de igrasie, par să se dezintegreze. Deşi înaintăm spre Titu, pare că ne tot întoarcem în timp.
Suntem în gara din Săbăreni, a doua noastră oprire şi vreau să vedem împreună cum arată o sală de aşteptare în 2019. Are mai puţin de 9 metri pătraţi, iar această bancă din lemn pare că nu a fost schimbată niciodată. Nici măcar nu se poate aşeza cineva aici fără să se murdărească.
Gara din Săbăreni este înconjurată de gunoaie, semn că şi călătorii au contribuit la distrugerea locului.
Aşa aşteaptă călătorii în gara de la Ciocăneşti trenul. Într-un spaţiu deplorabil, cu bănci din lemn care nu au nici măcar spătar, singura sursă de căldură pare a fi o sobă teracotă. Atât pe dinăuntru, cât şi pe dinafară, gara arată ca o ruină.
CFR Infrastructură promite abia de acum câteva schimbări. 47 de staţii de cale ferată sunt incluse într-un program de modernizare cu finanțatre europeană. Până la modernizarea tuturor 800, însă, mai e cale lungă.
Bucureşti-Titu şi o distanţă de doar 52 de kilometri care ne-a demonstrat însă, după ce am vizitat câteva gări de pe această rută, că suntem mult prea departe de România anului 2019, care face parte din Uniunea Europeană.