Tricourile cu slogan sunt din ce în ce mai purtate şi apar în colecţiile marilor case de modă
Mobilizează mase, lansează apeluri globale şi revoluţionează marile case de modă.
De Redactia Observator la 07.03.2018, 21:21Mobilizează mase, lansează apeluri globale şi revoluţionează marile case de modă. "Tricourile statement" sau "tricourile cu slogan" au depăşit stadiul de accesorii vestimentare. Acum, nu mai contează atât designul, cât mesajele purtate pe piept de milioane de oameni din întreaga lume. O dovedeşte trendul mondial la care au aderat şi românii.
Feminismul a fost cuvântul anului 2017. Au venit din urmă, extrem de puternic, mesajele "şi eu" sau "timpul s-a scurs", în campaniile împotriva abuzurilor sexuale. Sloganurile imprimate pe tricouri ocupă tot mai mult loc în politică, în peisajul social şi cultural şi în industria modei.
Cei care vor să pară extravaganţi sau luptă pentru o cauză nobilă sau pur şi simplu vor să impresioneze apelează din ce în ce mai des la un articol vestimentar pe cât de simplu pe atât de eficient pentru a-i scoate în evidenţă.
Codin Maticiuc este creatorul unuia dintre cel mai bine vândute tricouri de pe piaţa din România. Mesajul "Nu sunt milionar, dar cheltui ca şi cum aş fi" atrage ca un magnet.
În Turcia, de exemplu, peste 30 de tineri au fost arestaţi, după ce au purtat tricouri cu inscripţia "erou" - pentru că autorităţile au considerat că mesajul are legătură cu puciul eşuat din 2016, împotriva regimului Erdogan. Revoluţia prin modă este tot mai des îmbrăţişată şi de designerii români.
Ca să ieşi în evidenţă nici nu e prea costisitor. Preţurile tricourilor personalizate variază între 50 şi 100 de lei, dar pot ajunge şi la câteva sute de euro, dacă poartă semnătura unui designer de renume mondial.