Crima din staţia de metrou Dristor putea fi evitată. Ce spune un fost director al Metrorex
Astfel de tragedii, precum cea de la Dristor, ar putea fi evitate. Uşile glisante de protecţie pot face diferenţa dintre viaţă şi moarte.
De Redactia Observator la 13.12.2017, 20:19Astfel de tragedii, precum cea de la Dristor, ar putea fi evitate. Uşile glisante de protecţie pot face diferenţa dintre viaţă şi moarte. Se impune o astfel de măsură, măcar în staţiile principale. O spune răspicat chiar un fost şef al Metrorex, în exclusivitate pentru Observator. Însă, compania nu are bani pentru astfel de investiţii. Avem staţii care nu au mai fost recondiţionate de zeci de ani.
Uşile glisante de protecţie sunt folosite, la metrou, în mari oraşe din întreaga lume. Sunt o modalitate de protecţie în zonele aglomerate. Uşile se deschid doar atunci când trenul ajunge în staţie, pentru a permite accesul călătorilor. În rest, ele rămân închise. Paris, Londra, Milano sau Torino sunt doar câteva exemple de oraşe care au făcut investiţii serioase pentru siguranţa oamenilor. Aşa pot fi evitate tragediile.
Şi la noi au existat discuţii între autorităţi pentru montarea unor astfel de uşi. Însă, planul nu a fost dus niciodată mai departe. Unii specialiştii spun că investiţia ar fi prea scumpă pentru Metrorex.
Sorin Călinescu, Metroul S.A.: "Una este să construieşti de zero şi gândit ca atare şi alta este să iei staţii vechi, care funcţionează de ani de zile. Trebuie schimbate trenurile, trebuie umblat la persoane. Sunt sceptic. Nu avem mijloacele financiare."
- Portret de criminală în serie. Ce spun anchetatorii şi psihiatrii despre Magdalena Şerban, ucigaşa de la metrou
- După ce a ucis o tânără la metrou, Magdalena Şerban nu s-a potolit. Ce a făcut în cele cinci ore care s-au...
- Trupul neînsufleţit al ultimului rege al României se odihneşte pentru câteva ore la Castelul Peleş
Un fost director al Metrorex recunoaşte că o astfel de măsură ar putea salva multe vieţi. Gheorghe Udrişte: "Poate că în staţiile Unirii, la Eroilor, Pipera, acolo unde este foarte multă lumea, poate că s-ar impune. Nu cred că ar fi foarte scumpe. E vorba despre nişte uşi glisante care se plimbă pe nişte suporţi ,CUT se închid şi se deschid deodată."
În ultima perioadă asistăm tot mai des la astfel de scene. Peroanele metroului bucureştean devin neîncăpătoare, iar o situaţie precum cea de ieri se poate repeta oricând.
25 de incidente au avut loc la metrou în ultimii şapte ani. În majoritatea cazurilor a fost vorba despre sinucideri. La nivel mondial, peste 10.000 de persoane îşi pierd viaţa anual aruncându-se în faţa metrourilor, arată statisticile.