Românii au prins gustul vinului "la pungă" şi noul ambalaj are mare succes
Vinul la cutie a început să devină un adevărat trend pentru consumatorii din România. Aşa numita licoare "bag in box" este mai ieftină.
De Redactia Observator la 25.03.2018, 20:45Vinul la cutie a început să devină un adevărat trend pentru consumatorii din România. Aşa numita licoare "bag in box" este mai ieftină, mai proaspătă, dar cel mai important, mai accesibilă. Nu orice fel de vin poate fi păstrat în astfel de cutii, spun specialiştii, iar dacă vrem un vin de calitate atunci ar trebui să mergem direct în cramă.
Practic, vinul rezistă maximum două luni după ce e deschisă cutia. Ambalajul de polietilenă prevăzut cu un robinet din plastic nu permite oxidarea, la contactul cu aerul.
Diferenţa de gust o ştiu doar cunoscătorii, dar cea de preţ cu siguranţă se observă cu ochiul liber. De exempplu, această sticlă costă 11 lei, iar cutia de 3 litri, care conţine 4 astfel de sticle, 31 de lei.
Un litru de vin este fabricat din două kilograme de struguri. Pentru producători înseamnă un cost de 4 lei. Însă, procesul de fabricaţie şi de distribuţie ridică mult preţul final.
Din acest motiv, consumatorii ocazionali cred că preţul arată şi calitatea vinului.
Cu toate acestea, specialiştii spun că nu ambalajul este cel mai important. Mai ales că fenomenul "bag in box" a fost creat, la nivel internaţional, de producători de vin renumiţi. Ambalarea pungii de vin în cutie a apărut pentru prima dată în 1967, într-o cramă din Australia.