Statistici sumbre pentru România de "Ziua europeană fără morţi pe şosele". Suntem primii în Europa la numărul de decese în accidente. 932 doar în primele şapte luni
Viteza ucide nu e doar un slogan, dacă ne uităm la cifre. Azi e ziua europeană fără morţi pe şosele. România are însă prea puţine astfel de zile. Suntem în continuare pe primul loc în Europa la vieti pierdute în accidente rutiere. Ne lipseşte acest tip de educaţie, spun poliţiştii şi specialiştii în siguranţă rutieră.
De Corina Matlinschi la 21.09.2021, 21:20De la începutul anului, doar cinci zile au fost fără morţi pe şosele. Cu o medie de 85 de victime la un milion de locuitori, România e campioana Europei. Cine e vinovat?!
Şofer: Este vina tuturor, sincer
Şofer: Mai periculoşi sunt şoferii decât şoselele
Şofer: CNADNR-ul şi probabil şi a pietonilor care sunt inconştienţi, mai mult cu capul în telefoane
- ANIMAŢIE GRAFICĂ. Cum s-a produs accidentul din Braşov, unde un autobuz a plecat singur la vale
- Şofer român de TIR, sfârşit cumplit într-o parcare din Germania. Prins între două remorci, bărbatul nu a avut...
- Un autobuz din Braşov, răsturnat în râpă: şoferul coborâse din el, la capăt de linie. Explicaţia oficială:...
Şoferul se gândeşte că atunci când nu-l vede poliţia el poate să facă orice. pe de altă parte şi poliţia ar trebui să fie....nu mai fermă ci mai prezentă, spune Cristian Sandu - specialist siguranţă rutieră.
România, cea mai mare rată a deceselor în accidente, la nivel European
Doar în primele 7 luni ale acestui an au murit 932 de oameni în accidente rutiere. În Capitală, indisciplina pietonilor este cea mai mare problemă. 62 de accidente grave au avut loc în 2021. Oamenii au ajuns să fie atât de nepăsători, încât trec prin loc nepermis chiar şi cu poliţişti de faţă.
Poliţist: De ce alegeţi să vă puneţi viaţa în pericol?
Pieton: Sunt în situaţia, haideţi să vă arăt că am un pansament.
Poliţist: Tocmai ăsta ar fi unul dintre motivele pentru care vă recomand să nu mai faceţi asta.
Maşinile sunt tot mai moderne şi mai puternice, şoselele, de bine, de rău, se mai peticesc, însă educaţia rutieră a rămas la fel. Aproape inexistentă. "Tot ce înseamnă autorităţi de stat se opun la orice fel de variantă de a educa poporul cum să circule pe stradă. Sar ca arşi: nu avem timp, nu avem programă, nu putem Nu ne trebuie adică ce vedem pe şosele: mulţi morţi, răniţi, sânge", spune Titi Aur.
Un proiect de lege în sensul de a-i educa pe şoferi dar şi pe elevi pentru o conducere defensivă zace în Parlament de doi ani de zile.