''După ce că merge prost turismul, mai cerem şi taxe.'' Cei care ajung în Braşov se plâng că taxa de promovare încasată la cazare nu ajunge unde trebuie
Un leu pe zi, pentru fiecare turist cazat. Este taxa pe care orice turist o plătește automat, când se cazează în Brașov sau în Poiana Brașov. Banii pleacă de la hotelieri către Primărie şi ar trebui investiţi în acţiuni concrete de promovare a staţiunii. Mulți dintre hotelieri, însă, se plâng de faptul că banii strânși nu ajung unde trebuie. Şi nici localnicii nu par să observe utilitatea taxei.
De Claudiu Loghin la 29.09.2021, 16:54Taxa de promovare a fost instituită în martie 2018. Practic, pentru fiecare turist cazat, hotelul trebuie să contribuie cu un leu la bugetul local. Oficial se numeşte Taxă specială Promovare Braşov. Aşa este percepută pe bonurile fiscale de hotelierii din Braşov, dar şi de cei din staţiunea Poiana Braşov care administrativ aparţine de Municipiu.
Sorin Toarcea, purtător de cuvânt Primăria Braşov: La un an de zile vorbim de aproximativ 600- 650 de mii de lei. Banii aceştia sunt folosiţi strict pentru promovarea Braşovului şi a Poienii Braşov.
Oamenii nu văd mari schimbări odată cu încasarea taxei
Asta doar pe hârtie. În realitate, nici localnicii, nici turiştii nu văd mari schimbări în ceea ce priveşte popularitatea staţiunii.
- Pe pârtiile de schi, doar cu certificatul verde. Variantă studiată de autorităţile din Braşov pentru sezonul de...
- Băncile atipice din centrul Braşovului, asemănate cu ghinde sau cârnaţi. Obiectele "misterioase" din curtea...
- "URSU, BĂĂ... Este o sfidare. O bătaie de joc" | Reacțiile localnicilor din Brașov, după mesajul "neinspirat"...
''Nu, nu văd o promovare. Promovare pe perioada iernii, când e schiul şi într-adevăr se vine. Dar în rest, prea puţin.''
''Cum vi se pare lucrul acesta?
De prost gust.
Explicaţi-ne, vă rog!
Păi, după ce că merge prost turismul, mai cerem şi taxe. Ar trebui promovată mai bine.''
Nici hotelierii nu par să fie mulţumiţi de rezultate.
Horia Huluban, hotelier: Deocamdată nu am văzut niciun fel de acţiuni, nici spoturi, nici broşuri, nici centre de informare turistică, nici acţiuni care să însemne, care să arate că Braşovul e turistic.
Oficialii primăriei dau însă asigurări că banii ajung unde trebuie.
Sorin Toarcea, purtător de cuvânt Primăria Braşov: Anul trecut, cu o parte din aceşti bani am realizat un film de promovare al Braşovului pe care l-am difuzat la televiziuni naţionale, la televiziuni internaţionale.
În acest an, sumele nu au fost încă alocate, dar autorităţile spun că cel mai probabil vor fi folosite pentru promovarea oraşului pe timp de iarnă, în special a târgului de Crăciun din Braşov.